چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی کالا گفت

خلق بازار‌های جدید در نمایشگاه‌های حمل ونقل

دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی کالا با اشاره به ضرورت بازاریابی در نمایشگاه حمل ونقل ضمن نا مساعد خواندن فضای کسب و کار در حوزه حمل‌ونقل تصریح کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی با مشکلات متعددی در زمینه‌های گمرکی، امور‌بانکی، روادید، امور مالیاتی و بیمه مواجه هستند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد چواد عطرچیان با اشاره به مشکلات متعدد فضای کسب و کار در حوزه حمل‌ونقل از جمله در زمینه‌های گمرکی، امور‌بانکی، روادید، امور مالیاتی و بیمه، افزود: علاوه بر مشکلات فوق، نه تنها حجم حمل‌ونقل کالا، بلکه حجم جابه‌جایی حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانریت کالا نیز با کاهش مواجه است.
دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی کالا یکی از نکات مهم و کربردی را گمرک الکترونیک عنوان کرد و گفت: گرچه راه اندازی گمرک الکترونیک موجب صرفه جویی در زمان و حذف کاغذ در جابه‌جایی اسناد می‌شود، اما علی‌رغم اقدامات خوب گمرک، برای جا افتادن این فرایند در کشور به ساختار‌های مناسبی نیاز است و به همین خاطر شرکت‌های حمل‌ونقل با مشکلات زیادی روبرو هستند.
عطرچیان یکی از کارکرد‌های نمایشگاه‌هایی با محتوای حمل‌ونقل را خلق بازار‌های جدید دانست و افزود: در واقع نمایشگاه‌های حمل‌ونقل باید محفلی برای تشکیل فضای بازاریابی و حضور شرکت‌های جدید داخلی و مشتریان و شرکت‌های خارجی به منظور استفاده از پتانسیل‌های موجود در کشور باشد. اما در صورت برگزاری نمایشگاهی برای سخنرانی مقامات دولتی و حضور شرکت‌های داخلی اثرگذاری کمتری در بر خواهد داشت. 
وی از بازدید اعضای انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی از نمایشگاه راهداری، راهسازی و حمل‌ونقل خبر داد و گفت: در صورتی که این نمایشگاه به فلسفه اصلی نمایشگاه‌ها یعنی بازاریابی، قرارداد‌های تجاری و ایجاد فضای کسب و کارجدید بپردازد در واقع یک گام به جلو محسوب می‌شود. 
گفتنی است، دومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ آذر طی سه روز با حضور شرکت‌ها و سازمان‌های حمل‌ونقل تابعه وزارت راه و شهرسازی و فعالان بخش خصوصی حمل‌ونقل شامل شرکت‌های مهندسی مشاور، پیمانکاران و صنایع وابسته در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.