صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

جانشین سازمان بسیج زنان کشور

بسیج زنان به یاری زلزله زدگان شتافت

جانشین سازمان بسیج زنان کشور گفت: این سازمان با اعزام خواهران مشاور به مناطق آسیب دیده و ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی مردم به این مناطق، از تمام توان خود برای کمک به مردم زلزله زده استفاده می کند.
به گزارش کسب و کار نیوز، جانشین سازمان بسیج زنان کشور گفت: این سازمان با اعزام خواهران مشاور به مناطق آسیب دیده و ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی مردم به این مناطق، از تمام توان خود برای کمک به مردم زلزله زده استفاده می کند.
بسیج زنان با اعزام 'خواهران مشاور' و ارسال کمک های نقدی به یاری زلزله زدگان شتافت
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان بسیج جامعه زنان کشور، مینا بیابانی ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و آسیب دیدگان زلزله افزود: شدت آسیب بسیار بالاست و سازمان بسیج جامعه زنان کشور از هیچ اقدام مادی و معنوی برای کمک به هموطنان حادثه دیده در این مناطق دریغ نخواهد کرد.
وی اظهار داشت: طی تماس تلفنی که با مسئولان سازمان بسیج جامعه زنان در این استان ها داشتیم، خدا را شکر جو روانی خوبی برای کمک به آسیب دیده ها حاکم است و سازمان تمام توان خود را برای امدادرسانی به آسیب دیدگان به کار گرفته است.
جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور، گفت: در این تماس ها، ضمن دلجویی از مسئولان مناطق آسیب دیده سرپل ذهاب، قصر شیرین و اسلام آباد غرب ، توصیه های لازم در خصوص کمک به بازماندگان ارائه شد و به آنها توصیه شد که به سازماندهی و اعزام گروه های بسیجی در رشته های مشاوره، مددکاری و روانشناسی بالینی به بیمارستان ها و کمپ هایی که این افراد در آن جا حضور دارند، برای تسکین دردهای آنان که عزیز از دست دادند، صورت گیرد.
وی ادامه داد: با وجود هوای سرد در مناطق زلزله زده، جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی اقدام دیگری است که توصیه شد هرچه سریعتر صورت گیرد و برای این امر با سازمان های مستقر همانند هلال احمر هماهنگی صورت گیرد.
بیابانی با بیان اینکه در مواقع بحرانی وقوع حوادث طبیعی استان های همجوار به عنوان معین انتخاب می شوند و کمک هایی را به مناطق آسیب دیده ارسال می کنند، گفت: استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و همدان به عنوان استان های معین انتخاب شده اند و مسئولین بسیج جامعه زنان آن ها در تماس تلفنی آمادگی استان خود را برای ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده اعلام کردند.
یکشنبه شب گذشته در فاصله ساعت 21 تا 22 مناطق مرزی غرب کشور دو بار لرزید که زلزله دوم به بزرگی 7.3 ریشتر بود؛ در اثر این زمین لرزه مسیر ارتباطی سرپل ذهاب مسدود و خسارات زیادی به این مناطق بویژه روستاهای قصرشیرین، ازگله، تازه آباد، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب وارد شد که در این میان تعدادی از هموطنان کشته شده اند. 
همچنین در همین زمان زلزله ای در منطقه کردستان عراق هم روی داد و حتی این زلزله بیشتر مناطق کشور ایران و کشورهای همجوار را هم لرزاند.