صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی

اجلاس جهانی محبان اهل بیت (ع) اول آذرماه در تهران آغاز به کار می کند

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: اجلاس جهانی محبان اهل بیت (ع) و مساله تکفیری ها با حضور بیش از 500 نفر از علمای جهان اسلام از 94 کشور جهان از روز چهارشنه اول آذرماه به مدت دو روز درتهران برگزار می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،  علی اکبر ولایتی امروز - سه شنبه- در نشست خبری اجلاس جهانی محبان اهل بیت (ع) و مساله تکفیری ها اظهار کرد: در این اجلاس علمای جهان اسلام، فرهیختگان و اساتید دانشگاه از اهل سنت و شیعه شرکت می کنند.
وی افزود: حدود 250 مقاله به دبیرخانه این اجلاس رسیده و چهار عنوان کتاب هم آماده شده است که در اجلاس ارائه می شود و می توان گفت برگزاری اجلاس جهانی محبان اهل بیت (ع) و مساله تکفیری ها به نوعی در تاریخ اسلام به این گستردگی، تنوع عقیده و گرایش بی نظیر است و محبان اهل بیت (ع) به واسطه حلقه وصل که همان محبت اهل بیت(ع) است گردهم می آیند.
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی از محورهای مورد بررسی در این اجلاس را مساله تکفیری ها، مفهوم شناسی و مکتب شناسی اهل بیت(ع)، دیدگاه های علمای اسلام در خصوص تکفیری ها، نقش اهل بیت در مکتب اسلام، راهبردها و راهکار های انسجام امت اسلامی، آسیب شناسی پیش روی جهان اسلام عنوان کرد.
ولایتی اظهار امیدواری کرد امت اسلام حول محور اهل بیت (ع) با یکدیگر پیوند و وحدت خود را حفظ کنند.
وی همچنین گفت: بیشتر اقدامات گروه های تکفیری و تروریستی علیه سنی ها است و اینطور نیست که آنها صرفا با شیعه مشکل داشته باشند.
وی به اقدامات ضد اسلامی تکفیری ها در سوریه پرداخت و گفت : خانم کلینتون وزیر امور خارجه وقت آمریکا در کتاب خاطرات خود می‌گوید ما (آمریکا) داعش را بوجود آوردیم، یعنی اعتراف به این مساله از جانب یکی از مقامات آمریکایی نشان دهنده هدف پلید، پیچیده و شیطانی آنها است.