صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

اتاق اصناف خبر داد

ارسال آب‌معدنی و کنسروماهی برای مناطق زلزله‌زده

سخنگوی اتاق اصناف گفت: از سوی اتاق اصناف کشور هماهنگی‌هایی انجام شده تا مقادیری آب معدنی و کنسرو ماهی امروز از تهران به استان‌های زلزله زده ارسال شود.
مجتبی صفایی در گفت‌وگو، اظهار کرد: متاسفانه عمق فاجعه بیش از حد تصور است و بخش‌هایی از استان‌ کرمانشاه از جمله سرپل ذهاب آسیب جدی دیده و بسیاری از واحدهای مسکونی و صنفی آنها زیر آوار مانده‌اند. برهمین اساس دسترسی به مواد اولیه در این بخش‌ها سخت شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: البته در این مدت استان‌های همجوار اعلام آمادگی کرده و در برخی موارد کمک‌هایی در حال ارسال است. ما نیز در اتاق اصناف موضوع را پیگیری کرده‌ایم تا بتوانیم کمک‌ها را در اسرع وقت به شهرهای آسیب دیده برسانیم.
سخنگوی اتاق اصناف با تاکید بر این که در حال حاضر امداد رسانی به شهرهای آسیب دیده از مهم‌ترین اولویت‌ها به شمار می‌رود، گفت: با توجه به عمق زلزله، حتی آب شهرستان‌های اطراف هم گل‌آلود شده و اکنون اولویت اول ما ارسال کمک‌های فوری به این منطقه است.
صفایی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه تعداد کشته‌ها بیش از ۵۰۰ نفر نشود، اظهار کرد: با توجه به بافت روستایی نقاط آسیب دیده نگران بالا رفتن آسیب‌ها هستیم، اما خوشبختانه بسیج و ارتش نیز وارد کار شده‌اند و از سوی بخش‌های مختلف از جمله هلال‌احمر خدمت‌ رسانی خوبی انجام می‌شود.
وی با تاکید بر این که در حال حاضر ارسال مواد اولیه از جمله مهم ترین اولویت‌ها در کمک به شهرهای زلزله زده محسوب می‌شود، گفت: استان‌های همجوار از جمله همدان برای ارسال کمک‌های خود اعلام آمادگی کرده‌اند و استان‌های اصفهان نیز ۵۰۰۰ تخته پتو برای افراد حادثه دیده ارسال کرده است که امیدواریم هرچه زودتر این کمک‌ها به دست مردم برسد.