صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

انصاری لاری در شورای مشورتی کیش :

نباید سرمایه گذاران کیش در پیچ وخم بروکراسی های اداری گرفتارشوند

مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش در نخستین شورای مشورتی از لزوم تغییرنگاه در برنامه های کیش برای برون رفت از رکود گفت.
به گزارش کسب و کار نیوز، اولین نشست شورای مشورتی کیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و نمایندگان جوامع و اصناف جزیره برگزارشد.
ابراهیم انصاری لاری دراین نشست پس از شنیدن نقطه نظرات و دیدگاههای نمایندگان جوامع با بیان اینکه برگزاری این نشست ها تاثیر به سزایی درشناسایی راهکار برای حل مشکلات کیش دارد گفت: برای رفع رکود و معضلات اقتصادی وگردشگری امروز کیش نیازمند تغییرنگاه هستیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید براین که کارکرد اصلی کیش گردشگری است توضیح داد: جزیره کیش نباید تبدیل به سکونت گاهی زیبا شود؛ بلکه این جزیره باید از نظرجمعیت وسکونت مشابه مناطق مطرح گردشگری دنیا باشد. این بدین معناست که جزیره کیش باید محل سکونت کسانی باشد که درحوزه های ارائه خدمات گردشگری فعال هستند تا اینکه شاهد ساخت وساز بی رویه مجتمع های مسکونی و ازدیاد خانه های خالی نباشیم که جزاشغال اراضی ارزشمند این منطقه و بار اضافی بر خدمات دهی شهری، عایدی دیگری برای شهروندان کیش ندارد.
انصاری لاری تاکید کرد: برخی اقدامات انجام شده در کیش در نگاه اول مثبت است اما اگرعمیق به این موضوعات بنگریم متوجه می شویم بخش دولتی نباید با موازی کاری رقیب بخش خصوصی شود . اگر قرار است امکاناتی برای بهره برداری شهروندان فراهم شود باید به بخش خصوصی  واگذار شود و سپس تسهیلات حمایتی به شهروندان ارائه شود. قرار نیست سازمان منطقه آزاد خود به ایجاد امکانات وزیرساخت های تفریحی وگردشگری بپردازد؛ این کار علاوه برهزینه و صرف وقت مانعی در برابر بخش خصوصی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درادامه افزود: در خصوص مشارکت دادن شهروندان در سرمایه گذاریهای زیرساختی نیز در جلساتی که با سازمان خصوصی سازی داشتیم مقرر شد مهلتی داده شود تا با ایجاد صندوق سرمایه گذاری، همه شهروندان وسرمایه گذاران کیش با هر اندازه توان مالی بتوانند سهام بخرند و مشارکت کنند .این موضوع علاوه برایجاد حس مسئولیت عمومی برای رونق روز افزون کیش، باعث می شود همه شهروندان جزیره از پیشرفت این منطقه منتفع شوند.
وی از بررسی های درحال انجام برای تجدید نظر درخصوص نحوه صدور مجوزها و یا تمدید پایان کار خبر داد و افزود : درجزیره کیش نباید شاهد این گونه بروکراسی های پیچیده وطولانی باشیم و باید شرایط برای صدور مجوزها تسهیل شود. همچنین فرایند تمدید پایان کار بازنگری واصلاح شود.
وی  تاکید کرد: نباید سرمایه گذاران در پیچ وخم بروکراسی های اداری گرفتارشوند؛ این موضوع علاوه بر ایجاد نارضایتی برای سرمایه گذاران با موج تبلیغات منفی مانع از ورود دیگر سرمایه گذاران هم خواهد شد.
درپایان این نشست که با حضور نمایندگان  جوامع هتلداران، املاک، کلوپ داران، مراکز پذیرایی، آژانس های مسافرتی، بازاریان و نمایندگان پارک آبی، سرمایه گذاران وتجار، سندیکای صنایع و رییس شورای شهر کیش برگزار شد با پیشنهاد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش عباس نوربخش که مشاور مدیرعامل و سرپرست حوزه ریاست این سازماناست به عنوان دبیرشورای مشورتی برگزیده شد.
گفتنی است دراین نشست مقررشد علاوه برشورای مشورتی، کارگروههایی نیز با هدف طرح وبررسی مسائل ومشکلات کیش تشکیل شود و نتایج این کارگروهها برای تصمیم گیری نهایی به شورای مشورتی ارائه شود.