صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سخنگوی اتاق اصناف ایران خبر داد

تشکیل جلسه اتاق اصناف برای کمک رسانی به زلزله زدگان

نماینده اتاق اصناف ایران در استان کرمانشاه ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت شمار زیادی از هموطنان بر اثر وقوع زلزله شب گذشته کرمانشاه خبر داد....
وگفت: وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری شب‌گذشته در استان کرمانشاه خسارات زیادی را به واحدهای مسکونی و صنفی استان بخصوص شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و دالاهو وارد کرده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، مجتبی صفایی با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از تخریب واحدهای صنفی استان کرمانشاه در دسترس نیست، تصریح کرد: به دلیل وقوع زلزله در ساعات اولیه شب و نبود روشنایی و همچنین بسته شدن جاده های منتهی به شهرستان های سرپل ذهاب ، قصر شیرین و دالاهو به دلیل ریزش کوه امکان حضور بالگردها و تیم های امدادی درشب گذشته وجود نداشت. اکنون با تلاش های صورت گرفته راه های مواصلاتی به این شهرستان ها بازگشایی شده و دستگاه های مسئول در حال رساندن امداد به آسیب دیدگان هستند ضمن اینکه چندین بالگرد هوانیروز به منطقه اعزام شده اند . سخنگوی اتاق اصناف ایران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران ادامه داد: شدت زلزله بسیار بالا بوده و هنوز از آمار دقیق کشته ها و مجروحان و همچنین خسارات وارده به واحدهای مسکونی و صنفی ، خبری در دست نیست و نیروهای امدادی و مدیریت بحران به مناطق آسیب دیده اعزام شده اند و کمک ها در حال ارسال است. صفایی افزود: زلزله در وسعت بسیار زیادی اتفاق افتاده و شش شهر استان کرمانشاه را در برگرفته است. بخشی از محور مواصلاتی سرپل ذهاب از گردنه پاطاق به دلیل ریزش کوه مسدود شده بود که امروز این مسیر بازگشایی شد . وی اظهار کرد: از امروز صبح با روشن شدن هوا، بالگردها برای کمک به روند امداد رسانی راهی شهرهای غربی استان کرمانشاه شده اند. مدارس این استان تعطیل شده اند و برخی از مردم نیز از ترس زمین‌لرزه دوباره به خانه نمی‌روند و در خودرو و پارک‌ها مستقر شد‌ه‌اند.‌ صفایی با بیان اینکه باید کمک های امدادی هر چه سریع تر به دست مردم مناطق زلزله زده برسد، گفت: به جز نیازهای ضروری اولیه، مساله اصلی اکنون قطع برق در شهرستان های زلزله دیده و آلودگی آب شرب است که باید این مساله رفع شود. وی از تشکیل جلسه اتاق اصناف ایران به منظور بررسی چگونگی کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه خبر داد و افزود: امروز نمایندگان اتاق اصناف ایران برای بررسی وضعیت زلزله استان کرمانشاه مشخص خواهند شد و برای کمک به این استان خواهند رفت. به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی ۷ و ۳ دهم ریشتر در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه و ۱۶ ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند. مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی ۴۵.۹، عرض جغرافیایی ۳۴.۸۴ و عمق ۱۱ کیلومتری زمین بوده است. این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، ۲۵ کیلومتری تازه آباد، ۳۷ کیلومتری باینگان، ۱۱۲ کیلومتری سنندج و ۱۲۲ کیلومتری کرمانشاه روی داده است. در استان کرمانشاه سه روز عزای عمومی اعلام شده است.