صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده

هنر موجب تاب‌آوری بهتر جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: هنر علاوه بر آنکه سبب نشاط جامعه است، در انتقال مفاهیم و تغییر رویکردها نقشی بی بدیل دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده، در این جلسه که با حضور فاطمه راکعی دبیر کارگروه، نیره نوری مسئول کارگروه و تعدادی از هنرمندان برگزار شد، نگاه به وضعیت زنان از دریچه هنر و بهره مندی از ابزارهای فرهنگی و هنری برای پرداختن به موضوعات مهم، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معصومه ابتکار با تاکید بر زبان گویای هنر در جریان سازی اجتماعی، بهره مندی صحیح و فراگیر از فرهنگ و هنر را سبب تاب آوری جامعه در مقابل آسیب های اجتماعی دانست.
وی تاکید کرد: از جمله زمینه های مستعد برای رفع مشکلات زنان، توزیع نگاه متعادل جنسیتی در قالب جریان سازی های اجتماعی است که بهره مندی از توان و ذهن فعال هنرمندان می تواند به آن کمک کند.
سپس فاطمه راکعی با اظهار خرسندی از همکاری با معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، اظهار داشت از طریق این کارگروه، ضمن آشنایی با مشکلات زنان هنرمند، پیشنهادات آنها را برای بهبود وضعیت در زمینه های مختلف هنری دریافت می کنیم .
دبیر کارگروه هنر و فرهنگ افزود: امید است با علاقه و توجهی که سرکار خانم دکتر ابتکار همواره به هنر و هنرمندان داشته اند، بتوانیم در رفع کاستی ها و پیشبرد اهداف و برنامه های اصیل هنری، به ویژه در حوزه هنر زنان گام های بلندتری برداریم .
در این جلسه خانم ها تهمینه میلانی و مهتاب کرامتی به مشکلات پیش روی فیلمسازان و هنرمندان حوزه مسایل زنان اشاره کردند. دیگر هنرمندان نیز به طرح موانع ساختاری در خصوص فعالیت نویسندگان، شاعران،‌ نقاشان و مشکلات پیش روی زنان کارآفرین در حوزه های مربوط به صنایع دستی پرداختند.