صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

راه و شهرسازی کردستان هم اکنون در خط مقدم توسعه زیرساخت‌های استان قرار دارد

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: راه و شهرسازی کردستان هم اکنون در خط مقدم توسعه زیرساخت‌های استان قرار دارد و با توجه به اهتمام مسئولان برای توسعه مطالبات مردم با وجود مشکلات مالی دولت، این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، شهرام ملکی عنوان کرد: شاخص‌های کردستان در حوزه دسترسی به بزرگراه حدود یک دوم کشور است که انتظار می‌رود با طرح‌های در حال اجرا، این میانگین در افق ۱۳۹۹ به شاخص کشوری نزدیک شود.
ملکی افزود: توسعه زیرساخت‌های دسترسی از مهم‌ترین مطالبات مردم کردستان است که اجرای همزمان هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال طرح بزرگراهی در این استان، نشان از توجه دولت به این مطالبه مردم است.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان میزان طرح‌های در حال اجرای بزرگراهی در این استان را ۱۷۱ کیلومتر اعلام کرد.
ملکی با بیان اینکه هم اکنون در ازای هر ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی ۲۱ کیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد، افزود: این شاخص در استان کردستان حدود ۱۱ کیلومتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که با بهره‌برداری از طرح‌های در حال اجرا تا سال ۱۳۹۹ این میانگین به ۲۰ کیلومتر می‌رسد.
به گفته وی، طرح‌های بزرگراهی و راه اصلی در حال اجرای کردستان در مسیرهای سنندج به کامیاران، کامیاران به مریوان، بیجار به زنجان، سنندج به مریوان، کریدور شماره ۱۰ (شمال به جنوب) بیجار به همدان و دیواندره - سقز - بانه قرار دارد.
ملکی تأکید کرد: بهره‌برداری از این طرح‌ها از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ هدف‌گذاری شده و با توجه به اینکه سرعت عمل پیمانکاران کردستان نسبت به میانگین کشوری بالا است رسیدن به این هدف دور از انتظار نیست.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: همچنین توسعه زیرساخت‌های راهی استان به دلیل اینکه از مطالبات اساسی مردم است به صورت تیمی مدیریت و با همکاری تمامی ارگان‌های مربوطه انجام می‌شود که تسریع در روند اجرای پروژه‌ها را به دنبال دارد.
ملکی گفت: راه و شهرسازی هم اکنون در خط مقدم توسعه زیرساخت‌های استان قرار دارد و با توجه به اهتمام مسئولان برای توسعه مطالبات مردم با وجود مشکلات مالی دولت، این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.