صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در قالب برنامه عصرانه

سمینار فرصت‌های راه‌اندازی کسب‌وکار نوآورانه در صنعت لجستیک برگزار شد

سمینار فرصت‌های راه‌اندازی کسب‌وکار نوآورانه در صنعت لجستیک در ایران، در قالب برنامه عصرانه با منتورهای شتاب‌دهنده تک با همکاری انجمن MBA دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فناوران، در این سمینار که چهارشنبه گذشته با حضور بیش از ۱۱۰ نفر از دانشجویان و علاقه‌مندان در سالن فرهیختگان دانشگاه خوارزمی از ساعت ۱۵ تا ۱۸ برگزار شد، ۴ سخنرانی و یک پنل پرسش و پاسخ اجرا شد.
در بخش اول، سهیل عباسی مدیرعامل شتاب‌دهنده تک، به مقایسه فضای کسب‌وکار سنتی و مدرن پرداخت و تغییرات به وجود آمده در فضای کسب‌وکار نوآورانه در کشور را تشریح کرد. وی همچنین در خصوص لزوم تقویت زیست‌بوم کارآفرینی ایران و ایفای نقش موثر هر یک از بازیگران آن صحبت کرد. سپس به تشریح حمایت‌های شتاب‌دهنده‌ها از استارت‌آپ‌ها پرداخت و در پایان به فرصت‌های بسیار زیاد موجود در حوزه‌های مختلف بازار گسترده و دست‌نخورده لجستیک اشاره کرد.
در بخش دوم؛ سخنرانی امیر افخمی مدیر لجستیک کشوری DHL در ایران، با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این شرکت در سطح جهان و ایران آغاز شد و سخنرانی خود را با تشریح صنعت لجستیک و ارایه مشخصات و مختصات این صنعت در مقیاس جهان و ایران ادامه داد. سپس به ارایه فرصت‌های راه‌اندازی کسب‌وکار در بخش‌های مختلف زنجیره ارزش صنعت لجستیک پرداخت و نقشه راه مطالعاتی، پژوهشی و اجرایی را برای دانشجویان علاقه‌مند به این حوزه تشریح کرد.
در بخش سوم، احسان جهانی مدیرعامل کارپینو سخنرانی کرد و در ارایه خود، به تغییر پارادایم در صنعت لجستیک اشاره کرده و تاثیرات نوآوری در این صنعت را در سطوح مختلف، در بهبود زندگی مردم و صرفه‌جویی زمان، انرژی و هزینه‌ها برشمرد.
در بخش چهارم، سام طاهری‌زاده و شاهین اتحاد، از استارت‌آپ حملو، از شکل‌گیری این استارت‌آپ گفتند و تجارب شخصی خود را از برخورد با مشکلات و موانعی که در راهشان قرار داشته، با مخاطبان به اشتراک گذاشتند.
در بخش پنجم، پنل پرسش و پاسخ، با حضور سخنرانان و مدیریت عباسی برگزار شد و به منتخبی از ده‌ها پرسش واصله از حضار پاسخ داده شد.