صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته

بورس تهران اولین روز هفته را کم رمق آغاز کرد

در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل با ۱۰۲ واحد افت همراه شد و بیشتر سهم های خودرویی و فلزی با کاهش در قیمتشان مواجه شدند، اما در فرابورس ایران آیفکس ۶ واحد رشد را تجربه کرد و به رقم ۹۸۲.۸ رسید.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، امروز شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۰۲ واحد افت کرد و به رقم ۸۷ هزار و ۷۹۵ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۱۱ واحد افت تا رقم ۱۷ هزار و ۵۳۱ واحدی پایین آمد.
 
شاخص آزاد شناور نیز در این مدت ۱۲۲ واحد پایین رفت و تراز ۹۴ هزار و ۵۳۴ واحدی را تجربه کرد. شاخص بازار اول در این مدت ۱۴۳ واحد افت کرد و شاخص بازار دوم با رشد ۱۶۰ واحد مواجه شد.
 
در معاملات امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و گروه مپنا به ترتیب با ۴۸، ۴۵ و ۲۸ واحد تاثیر کاهنده بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشتند.
 
پس از این نمادها صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت اصفهان به ترتیب با ۲۷، ۱۷ و ۱۴ واحد تاثیر، بیشترین نقش افزاینده را در دماسنج بازار سرمایه داشتند.
 
امروز در گروه محصولات شیمیایی شاهد افت قیمت در عمده سهم‌ها بودیم. در این گروه ۲۱ میلیون و ۷۵۰ هزار سهم به ارزش بیش از شش میلیارد تومان دست به دست شد.
 
همچنین در گروه فلزات اساسی ۵۶ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان معامله شد. در این گروه نیز عمده نمادها با کاهش در قیمت پایانی مواجه شدند.
 
در گروه خودرو نیز امروز شاهد کاهش قیمت در اکثر سهم‌ها بودیم در این گروه بیش از ۱۰۸ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دست به دست شد.
 
ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۱۷ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۹۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۵ هزار و ۱۹۹ نوبت داد و ستد بود. آیفکس نیز امروز با رشد ۶ واحدی همراه شد و به رقم ۹۸۲.۸ رسید.