صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو فراکسیون زنان خبر داد

ازدواج کودک همسری منجر به طلاق زودرس می‌شود

عضو فراکسیون زنان گفت: یک کودک به‌عنوان همسر نسبت به حقوق شهروندی خود اطلاعات کامل و کافی را ندارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، فریده اولاد قباد درخصوص سن ازدواج دختران، اظهار داشت: همکاران من در فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی پیگیر موضوع هستند و در دیدار فراکسیون زنان با آیت‌الله مکارم شیرازی در خصوص سن ازدواج جوانان و یا کودک همسری ایشان اظهار نظر کردند.
عضو هیئت‌ رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در رابطه با کودک همسری و یا سن ازدواج کودکانی که شاید به بلوغ جسمی و جنسی رسیده‌اند جلساتی را با معاونت حقوقی ریاست جمهوری، خانم مولاوردی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم، گفت: بلوغ عقلی و اجتماعی دارای اهمیت بسیار زیادی است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید همه ابعاد و زوایا را در زمینه سن ازدواج دختران در نظر بگیریم که این مسئله نیازمند یک کار کارشناسی است، عنوان کرد: باید از نظرات روانشناسان، جامعه شناسان متخصص و همچنین فقها در این زمینه استفاده کنیم و بعد از برگزاری جلسات با حضور خانم جنیدی، مولاوردی و ابتکار یک نتیجه نهایی را از فراکسیون به‌عنوان یک طرح در صحن علنی مجلس ارائه کنیم.
وی با اشاره به اینکه هستند افرادی که اعتقاد دارند سن ازدواج در دین مبین اسلام را باید ملاک قرار دهیم، اضافه کرد: تعدادی از همکاران این اعتقاد را دارند که احتمال دارد دختران ما به بلوغ عقلی و اجتماعی نرسیده، توانایی مدیریت خانواده را نداشته و خود این افرادکودک باشند و ازدواج آنها در آینده منجر به طلاق‌های زودرس شود.
نایب رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در پایان، خاطرنشان کرد: یک کودک به‌عنوان یک مادر و یا همسر ممکن است نتوانند وظایف اساسی خود را به‌خوبی انجام دهد و نسبت به حقوق شهروندی خود اطلاعات کامل و کافی را ندارد.