صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در گیلان انجام شد

بازدید استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از محور کلاچای رحیم‌آباد – قزوین

استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان از محور کلاچای رحیم‌آباد – قزوین بازدید کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در جریان این بازدید گفت: با اجرای پروژه کلاچای رحیم‌آباد قزوین، مسافتی که مسافران قصد سفر از شهرهای تهران، قزوین و ... به شهرهای شرق استان گیلان و شهرهای غرب استان مازندران دارند، حدود ۱۰۰ کیلومتر کمتر می‌شود و در این راستا کاهش هزینه‌های مرتبط، صرفه‌جویی در وقت، کاهش بار ترافیک بزرگراه قزوین به رشت به طور چشمگیری مؤثر است.
خاوری افزود: جنبه دیگر اهمیت این راه ایجاد جاذبه گردشگری و اکو توریسم است، چرا که در طول مسیر از مناطق بسیار بکر و دست‌نخورده و زیبا عبور می‌کند و خود راه می‌تواند یک جاذبه گردشگری باشد .
وی تصریح کرد: پروژه کلاچای – رحیم‌آباد – قزوین به طول ۱۴۰ کیلومتر با هدف اتصال استان‌های گیلان به قزوین ساخته می‌شود که از این مسافت حدود ۷۰ کیلومتر آن در استان گیلان و ۷۰ کیلومتر دیگر در استان قزوین قرار دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی در پایان با بیان اینکه هم‌اکنون این پروژه با اعتبارات اندک از دو سو آغاز شده گفت: برآوردی که برای مجموع این پروژه در نظر گرفته شده است ۱۲۰۰ میلیارد تومان است که اگر منابع اعتباری این پروژه از سمت دولت تأمین گردد اجرای این پروژه در گیلان طی سه سال به سرانجام می‌رسد