صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بین شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و شهاب خودرو

تفاهم‌نامه اجرای طرح نوسازی ۴ هزار دستگاه اتوبوس دیزلی فرسوده امضا شد

تفاهم‌نامه اجرای طرح نوسازی چهار هزار دستگاه اتوبوس دیزلی فرسوده و جایگزینی با اتوبوس های جدید گازسوز (CNG)، بین شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و شرکت شهاب خودرو امضا شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، این تفاهم‌نامه عصر دیروز (سه‎شنبه، ۱۶ آبان ماه) به امضای علی وکیلی، مدیرعامل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت و رضا زنگنه‎نژاد، مدیرعامل شرکت شهاب خودرو رسید.
بر اساس اعلام شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، این تفاهم‌نامه در مسیر اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‎پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴ و آیین‎نامه اجرایی آن و در اجرای مصوبات شورای اقتصاد با هدف ایجاد زمینه همکاری برای نوسازی ناوگان اتوبوس شهری امضا شده است.
مدت زمان اجرای تفاهم‌نامه ۲ سال است و برای اجرای آن «کارگروه اجرایی» متشکل از نمایندگان دوطرف به منظور زمینه‎سازی و پیگیری اجرای اهداف، برنامه‎ها و طرح‎های پیش‎بینی شده تشکیل می‎شود.
زمینه‎های همکاری شامل شناسایی، توسعه، اجرا و ساختاربندی طرح‎های بهینه‎‎سازی مصرف انرژی با استفاده از فناوری‎ها، محصولات و خدمات نوین از جمله تولید انواع اتوبوس‎های شهری ۹، ۱۲ و ۱۸ متری با سوخت گاز طبیعی فشرده (CNG) است.