کد خبر: 75475
رئیس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین، خواستار شد

اجرای دقیق آیین‌نامه نحوه انجام معاینه فنی و صدور برگه معاینه فنی خودرو

در حاشیه هفتمین همایش و نمایشگاه بین المللی دوسالانه انگوا ۲۰۱۷، برج میلاد تهران، نشستی با حضور نمایندگان و فعالان حوزه خدمات فنی و آزمایشگاهی CNG، نمایندگان اتاق اصناف ایران، با هدف طرح و بررسی مسائل صنفی مربوط به این بخش برگزار شد.

اجرای دقیق آیین‌نامه نحوه انجام معاینه فنی و صدور برگه معاینه فنی خودرو
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، رییس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته در آغاز این نشست با ذکر چند مصوبه که طی سال های اخیر از سوی دولت در خصوص اجرای طرح بازرسی ادواری خودروهای گازسوز تصویب شده بود گفت: متاسفانه با وجود تمام تاکیدات، این طرح برای نخستین بار در شهریورماه سال جاری به شکل کامل اجرا شد. علی محمودیان افزود: به دلیل نبود زیرساخت های کافی، در کمتر از ۱۰ روز از اجرای این مصوبه، اعتراضاتی مبنی بر نبود امکانات مورد نیاز برای بازرسی خودروهای گازسوز گزارش شد. وی همچنین تصریح کرد: از آنجا که تمام این سال ها مشکلات ناشی از خلا قانونی و سوء‌مدیریت وجود داشته، امروز که تصمیم بر اجرای این طرح تصویب شده، مسائل جدی ای مربوط به بخش های مختلفی چون استاندارد سازی و ایمن سازی به وجود آمده است. این مقام مسئول اظهار داشت: تبدیل کارگاهی خودروها، در تمام دنیا مرسوم است و مطابق با یک رویه مشخص انجام می شود وی افزود: عدم رعایت مصوبات قانونی در سالیان گذشته موجب بوجود آمدن سردرگمی و مشکلاتی از این دست، برای مالکان خودروهای گاز سوز شد است. وی با اشاره به اهمیت سامانه “سیمفا” تاکید کرد: این سامانه به منظور اجرای دقیق فرآیند معاینه فنی خودرها شکل گرفته است، اما نحوه‌ی اتصال این سامانه به سامانه جامع و تخصصی صنعت CNG و خودروهای گازسوز (NGVI) موجب مشکلات و ناهماهنگی‌هایی شده است. امیدواریم با اقدامات کارشناسانه‌ی مسئولان، شاهد رفع آن باشیم. وزارت صنعت، معدن و تجارت می تواند نقش موثر و سازنده ای برای حل معضلات بوجود آمده فعلی داشته باشد. این فعال صنفی در مورد مشکلات صنفی و قانونی در صنعت CNG گفت: ماده ۳ آیین‌نامه نحوه انجام معاینه فنی و صدور برگه معاینه فنی خودرو، فرایند مشخصی را برای انجام تعریف کرده است که ما خواهان اجرای دقیق این فرآیند هستیم. براساس این قانون، مخازنی که نیاز به بازدید و تایید معاینه فنی دارند، می بایست توسط مراکز فنی باز و بست تحت نظارت این اتحادیه باز شده و تنها مخزن از طریق این مراکز فنی مجاز به مراکز آزمایشگاهی هیدرو استاتیک ارسال شوند. وی افزود هدایت مستقیم مالکان به آزمایشگاه، علاوه بر تخلف از قانون مصوب، برای مالکان سردرگمی و ناراحتی ایجاد می کند. به ویژه آنکه تعداد و پراکندگی مراکز آزمایشگاهی نسبت به مراکز فنی بسیار محدود است. او اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات این صنف، ابلاغ اشتباه بعضی از دستورالعمل های پیشنهادی به جای قانون مصوب به بعضی از نهادهای دولتی و غیر دولتی است که باعث بی نظمی در این صنعت شده است. محمودیان افزود: در کمال تعجب، بعضی از شرکت‌ها اقدام به اعطای مدارک به بعضی از واحدهای بدون پروانه کرده اند. این مدارک بی اعتبار، غیر قانونی و تخلف بوده و در حال پیگیری قانونی آن هستیم. محمودیان با اشاره بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت اشتغال افزود: با توجه به ظرفیت های بالای صنعت CNG، این بخش در رونق کارآفرینی نقش مهمی دارد، اما تا کنون اقدام مناسب جهت توسعه آن صورت نگرفته است. وی همچنین وجود همفکری و وحدت را عامل موفقیت و توسعه این بخش دانست. او تجربه و تخصص ۱۶ ساله مراکز خدمات فنی خودروهای گازسوز، کارآمدی و تخصص ایشان و پراکندگی جغرافیایی و تعداد بالای ایشان را ظرفیت بالای این صنف برای حل چالش‌های پیشرو دانست. در ادامه مهندس نوید خاصه باف با اشاره به اینکه عامل عقب ماندگی این صنعت، عدم دوراندیشی و مصلحت اندیشی در این بخش است، گفت: متاسفانه اغلب فعالان، با دنبال کردن منافع فردی و بی توجهی به منافع جمعی باعث کند شدن روند توسعه صنعت می شوند. نماینده تولیدکنندگان مخزن در خصوص افزایش قیمت این محصول طی ماه های گذشته تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح بازرسی ادواری مخازن سوخت، شاهد افزایش تقاضای بازار نسبت به قبل هستیم. همین امر به دلیل حضور سوداگران و دلالان، نوسانان قیمت را به دنبال داشته است. وی افزود: از سوی دیگر افزایش هزینه مواد اولیه، عامل دیگر افزایش قیمت مخازن تولیدی است. وی افزود: درحال حاضر اقداماتی در جهت کنترل بازار صورت گرفته است. سازمان حمایت از مصرف کننده نیز با نظارت بر روند افزایش قیمت، در صدد حفظ بازار است. خاصه باف با تاکید بر ظرفیت های داخل در ساخت و تولید مخازن اظهار داشت: خوشبختانه بخش های تولید داخلی می تواند سالانه بیش از یک میلیون سینلدر تولید کند لذا برای تامین نیاز بازار ضرورتی به واردات این محصول نیست. این تولید کننده اضافه کرد، به منظور حمایت از تولید داخلی، با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، تلاش می کنیم مانع واردات مخازن به کشور شویم. وی در این خصوص اظهار داشت: در صورتی که مصرف کنندگان در بازار مخازنی یافتند که ساخت دیگر کشورها است، باید دقت داشته باشند که این محصولات به صورت قاچاق وارد شده و سیستم ها امکان ثبت کد آن ها را ندارند، لذا تاکید می شود که از خرید آن ها پرهیز شود. در ادامه خلیل علی‌عسگری مدیر اجرایی اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته، با تاکید بر اهمیت استاندارد سازی در صنعت CNG کشور، گفت: با توجه به قابلیت هایی که این بخش دارد ضروری است تا با بهبود زیرساخت ها، فضا را برای توسعه آن فراهم آوریم. مدیر اجرایی اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته تصریح کرد: در حال حاضر نظارت بر نحوه فعالیت مراکز فنی و آزمایشگاهی با دقت بیشتری انجام می شود و امید است با همکاری ومشارکت بیشتر تمام اعضا، مشکلات موجود در این حوزه مرتفع شود. در پایان این همایش به پرسش های حضارپاسخ داده شد تا بسیاری از ابهاماتی که در این بخش وجود دارد برطرف شود.
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
قیمت طلا ، ارز و سکه
  • معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به اسپانیا سفر کرد
  • 60 درصد زنان، تجربه خشونت عاطفی را دارند
  • هواپیماهای ایرباس؛ در صف تحویل به چین
  • مدیرکل بین‌الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری
  • سهم ۱۴ درصدی هزینه‌های مالیاتی و تامین اجتماعی در اقتصاد
  • روند رشد نقدینگی تورم‌زا نیست
  • بخشش جریمه وام‌های "فرشتگان" مشروط شد!
  • سامسونگ گلکسی نوت ۸ به ورزشکاران هدیه می‌دهد
  • شواین اشتایگر یک فصل دیگر در MLS
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان کرمان
  • جزئیات فعالیت‌های اداره راه و شهرسازی آمل در سه‌ماهه سوم امسال
  • پیگیری برای تبدیل اعتبارات استانی ۸۰ درصد پروژه‌های راه روستایی به اعتبارات ملی
  • درخشش لژیونرهای والیبال ایران در رقابت‌های اروپایی
  • جایگاه ویژه محور جاسک- محمدآباد ریگان در جنوب کرمان
  • ادامه روند رو به رشد مصرف بنزین در کشور
  • برنامه وزارت نیرو برای برقی شدن خودروها
  • ۶ ماه شیر دادن به نوزاد ریسک دیابت را کاهش می دهد
  • تهرانی ها در کدام سالن ها آثار جشنواره فیلم فجر را ببینند
  • سائلام گزینه نهایی تراکتورسازان شد
  • حذف واورینکا از تنیس اپن استرالیا در روز صعود دل پوترو
  • ۵۰درصد تخفیف شلف جا لوازم آرایشی طبقاتی
  • ۴۲درصد تخفیف پایه ی نگه دارنده چسب KW-trio 3309
  • تیلرسون: برای پایان بحران سوریه باید نفوذ ایران قطع شود
  • نامه اسماعیل هنیه به رهبر انقلاب اسلامی
  • یکسال گذشت؛ پلاسکونشینان همچنان در انتظار وعده و وعیدها
  • شادی دلار تمام می‌شود!
  • ناکامی چین در مدیریت بحران بدهی
  • ثبت‌نام کنندگان در سامانه کارا طرح بدهند
  • صدور بی‌رویه مجوز فست فودها بازنگری می‌شود
  • دانشگاه اراک میزبان کنفرانس‌های ملی "جوش و بازرسی" و "آزمایش‌های غیرمخرب"
  • تعاونی‌ها در اولویت دریافت تسهیلات اشتغال روستایی
  • ۴۷درصد تخفیف بیفتک کوب گوشت BW-R630
  • کمبود متخصص در حوزه استارت‌آپ‌ها
  • حاشیه‌های آغاز دیدار پرسپولیس-گسترش فولاد
  • رشد صادرات زنجیره روی، آلومینیوم و مولیبدن در 9 ماهه 96 صورت گرفت
  • جدیدترین وضعیت تولید اتوبوس در ایران
  • ساخت نماهنگ ایران با صدای ۴ خواننده
  • پوتین صاحب خودروی ملی روسیه می‌شود
  • انتقاد از اسپیکرهای هوشمندی که به وای فای وصل نمی‌شوند
  • گسترش آلودگی نفتی نفتکش سانچی در دریای چین
  • دی‌ماریا: مسی همین الان هم بهترین بازیکن تاریخ است
  • مجموعه بوم باکس تهران ویژه سانس های اجاره‌ای فوتبال، بسکتبال، والیبال و فوتسال با ۵۰درصد تخفیف
  • کلینیک ویانا ویژه میکرونیدلینگ با ۸۲درصد تخفیف
  • برگزاری شورای حمل‌ونقل در استان یزد
  • احداث ۲۲۹ کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد
  • کاهش دید افقی علت تاخیر پرواز‌های مشهد
  • ماجرای هک شدن بانک صادرات مکزیک
  • آغاز طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شهر جهرم
  • جزئیات جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر سنندج
  • یکپارچه‌سازی آمار و اطلاعات اعتباری ادارات کل راه و شهرسازی