صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

قلعه‌نویی

چرا مدیران به مردم و AFC دروغ می‌گویند؟

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، امیر قلعه‌نویی درباره احتمال حضور ذوب آهن به جای نفت تهران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: تاکنون چیزی به ما اعلام نشده است. امیدواریم مشکلات نفت حل شود. ما سالیان سال است که هم به مردم و هم به AFC دروغ گفته‌ایم. دین ما کامل‌ترین و قشنگ‌ترین دین دنیا است. چرا مدیران ما به مردم و AFC دروغ می‌گویند که وجهه بین‌المللی ما به هم بریزد؟ همین حالا هم در حال دروغ گفتن هستند.
او افزود: من ۸۰۰-۹۰۰ میلیون از تراکتورسازی طلب دارم. ۸۰۰-۹۰۰ میلیون هم از استقلال طلبکارم. چرا می‌گویند که ما همه بدهی‌ها را پرداخت کردیم؟ من می‌خواهم بگویم این چه جور مسلمانی است؟ سلام که می‌کنی به جای جواب سلام، یک آیه تحویلت می‌دهند ولی حق و حقوقت را می‌خورند. 
سرمربی ذوب آهن در پاسخ به این سوال که آیا از دو باشگاه تراکتورسازی و استقلال برای پرداخت مطالباتش با او تماس گرفته شده است، گفت: من با افتخاری چندین سال است که رفاقت دارم. او انسان پاک و باصداقتی است. این مدیر باید بازیکنان مد نظر را جذب کند که این کار را انجام داده است.
قلعه‌نویی که در برنامه "تهران ورزشی" رادیو تهران صحبت می‌کرد، درباره آخرین وضعیت ذوب آهن اظهار کرد: ما با یک چشم‌اندازی ذوب آهن را انتخاب کردیم و اعتقاد داریم این تیم ریشه‌دار، نظم و ساختار خوبی دارد. ما فوتبال باکیفیتی را ارائه می‌کنیم اما نتوانستیم نتایجی درخور کیفیتی که ارائه کردیم به دست آوریم. فکر می‌کنم علت اصلی این اتفاق در درجه اول خود من هستم چون من مسئول کادر فنی تیمم. با آمدن من یکسری تغییرات در تیم به وجود آمد که جواب دادن آن زمان می‌برد. نبود قاسم حدادی‌فر و مهدی رجب‌زاده هم به ما ضربه زده است. ما فوتبال باکیفیتی را به نمایش گذاشتیم و می‌توانستیم در دیدار آخرمان مقابل تراکتورسازی پیروز شویم. یکسری اشکالات تاکتیکی وجود دارد که مسئولیت آن با من است. همه باشگاه ذوب آهن زحمت خودشان را می‌کشند.
او درباره نتایج ضعیفی که ذوب آهن و سپاهان به نسبت کیفیتی که ارائه می‌دهند کسب کرده‌اند گفت: من در هر دو تیم اصفهانی سابقه مربی‌گری دارم. یک زمانی اصفهان پایگاه ورزشی ایران شده بود. در بازی‌های آسیایی ۴۰ درصد مدال‌هایی که کسب شد از استان اصفهان بود. در آخرین سالی که من سپاهان بودم با قدرت قهرمان شدیم و در آسیا در هفت مسابقه توانستیم ۱۷ گل به ثمر برسانیم. کدام عقل سلیمی تصمیم می‌گیرد آن تشکیلات را تغییر دهد. پورسینا رییس هیات مدیره را عوض کردند، ساکت را تغییر دادند و شرایط را به شکلی تغییر دادند که سرمربی را از این تیم ببرند. در این مجموعه‌ای که به خوبی کار می‌کند یک تاریخ مصرف دارد و زمانی که آن تاریخ مصرف به اتمام برسد باید ضربه بخورد.
سرمربی ذوب آهن افزود: بحث من بحث قلعه‌نویی نیست. سپاهان قبل از من هم نتیجه می‌گرفت و چندین سال جزو قدرت‌های ایران بود. چطور تیمی که چهار هفته مانده به پایان فصل، قهرمان می‌شود، رییس هیات مدیره‌اش تغییر می‌کند؟ پس از این تغییر به خانه من آمدند و گفتند که می‌خواهند ساکت را تغییر دهند که واکنش من باعث شد این تصمیم گرفته نشود. آن‌ها عرصه را بر من تنگ کردند. زمانی که دیدند من بر ماندن ساکت تاکید دارم کاری کردند تا از سپاهان بروم. آنها تنه سپاهان را با اره‌برقی قطع کردند.
قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: البته هیات مدیره فعلی و مدیرعامل کنونی باشگاه از من ناراحت نشوند.  آنها در حال حاضر تلاش خودشان را انجام می‌دهند ولی خب وقتی این تغییرات به وجود می‌آید نیاز به زمان است تا به حالت عادی برگردد.
او درباره شرایط ذوب آهن تصریح کرد: در حال حاضر ذوب آهن یک مدیرعامل توانا دارد اما یکسری مشکلات مالی به باشگاه فشار آورده است. من چشم‌انداز خوبی برای ذوب آهن می‌بینم. ما بدشانس هستیم که توپ‌هایمان به گل تبدیل نمی‌شود. اگر این نگرش تغییر کند من ذوب آهن را به جمع سه تیم برتر ایران می‌رسانم. قطعا ما در نیم فصل باید سه چهار بازیکن جدید جذب کنیم.