صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

به نقل لس‌آنجلس تایمز

هالیوود به «تمام پول جهان» نیاز ندارد

جشنواره معتبر موسسه فیلم آمریکا (AFI) جدیدترین فیلم با بازی «کوین اسپیسی» را از برنامه نمایش این رویداد سینمایی خارج کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا به نقل لس‌آنجلس تایمز، جدیدترین پروژه سینمایی «ریدلی اسکات» با عنوان «تمام پول جهان» که قرار بود در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم موسسه فیلم آمریکا (AFI) به روی پرده برود، در سایه اتهامات اخلاقی مطرح شده درباره «کوین اسپیسی» از برنامه نمایش این جشنواره خارج شد.
 
کمپانی «ترایستار پیکچرز» که بخشی از کمپانی بزرگ سونی محسوب می‌شود با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: "«تمام پول جهان» فیلم فوق‌العاده‌ای است و نمایش آن در جشنواره موسسه فیلم آمریکا مایه افتخار است اما با توجه به اتهامات کنونی علیه یکی از ستاره‌های این فیلم و با توجه به افرادی که متاثر از این ماجرا بوده‌اند، نمایش آن در این برهه زمانی دشوار , نامناسب است و بر این اساس فیلم از برنامه نمایش حذف شد.
 
با این وجود این فیلم حاصل کار یک نفر نبوده و بیش از ۸۰۰ بازیگر، نویسنده، هنرمند و دیگر عوامل از جمله یک کارگردانان استاد سینما چندین سال به صورت خستگی‌ناپذیر و اخلاق‌مدار بر روی فیلم کار کرده‌اند و مجازات کردن همه آنها به دلیل اشتباهات یکی از بازیگران بسیار ناعادلانه است. از این رو این فیلم طبق برنامه‌ریزی و به صورت گسترده از تاریخ ۲۲ دسامبر اکران عمومی خود را آغاز می‌کند".
 
فیلم «تمام پول جهان» روایتگر داستان واقعی ربودن «جان پل گتی» نوجوان ۱۶ ساله در سال ۱۹۷۳ و تلاش مادرش برای گرفتن خون‌بهای او از پدربزگ ثروتمندش «پل گیتی» است. وی در نهایت ناگزیر می‌شود خون‌بهای میلیون دلاری نوه‌اش را به آدم‌ربایان پرداخت کند و این نوجوان پس از شش ماه محبوس شدن و با صدمات فراوان آزاد شد. در این فیلم علاوه بر «کوین اسپیسی»، «مارک والبرگ» و «میشل ویلیامز» نیز بازی کرده‌اند.
 
ساخت این فیلم از ماه می در ایتالیا و بر اساس فیلمنامه‌ای از «دیوید اسکارپا» کلید خورد و یکی از شانس‌های مهم جوایز اسکار محسوب می‌شد اما با توجه به حواشی ایجاد شده برای «کوین اسپیسی» احتمال کمی دارد که امسال اعضای آکادمی توجه ویژه‌ای به این فیلم داشته باشند.
 
«آنتونی رپ» بازیگر آمریکایی چندی پیش فاش کرد که در سال ۱۹۸۶ و زمانی که ۱۴ ساله بوده در یک میهمانی مورد آزار جنسی «کوین اسپیسی» قرار گرفته است.
 
این خبر حواشی فراوانی برای «کوین اسپیسی» ایجاد کرد و وی در صفحه توئیتر خود از رفتارش که به ۳۰ سال پیش بازمی‌گردد، عدرخواهی کرد.
 
با این وجود هالیوود به شدت این موضوع را مورد توجه قرار داده و حتی کمپانی «نتفلیکس» تصمیمم گرفته فصل شش و نهایی سریال معروف «خانه پوشالی» را بدون حضور شخصیت اصلی داستان با بازی «اسپیسی» مقابل دوربین ببرد.