صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شمال شرق اعلام کرد:

کاهش قیمت تمام شده مسکن در مناطق شرقی کشور

مجید توتونچی درباره برنامه‌های این شرکت در خصوص تامین مسکن گفت: با توجه به اهمیت بخش مسکن که شمال شرق کشور نیز از آن مستثنی نیست، به طور طبیعی ما نیز باید به گونه ای برنامه ریزی می کردیم....
که نیاز مردم را در وهله نخست به لحاظ آماری بسنجیم و با توجه به نیاز گروه‌های هدف، پروژه‌های خود را متناسب با نیاز جامعه تعریف کنیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شمال شرق ادامه داد: بعد از بررسی‌های انجام شده و نیاز سنجی قدرت و توان خرید مردم برنامه ریزی به گونه ای صورت گرفت که در مرحله اول بتوانیم واحدهایی را تولید کنیم که از نظر مساحت متناسب با الگوی مصرف باشد تا قدرت خرید مردم افزایش یابد.
وی افزود: همچنین برنامه ریزی کردیم تا قیمت تمام شده واحدهای مسکونی را به نحوی مدیریت کنیم که پروژه‌ها را به لحاظ طراحی و فضای مفید احداث کنیم.
توتونچی ادامه داد: علاوه بر این با استفاده از مصالح مرغوب و در عین حال خرید به صورت انبوه و ارزان تلاش شد تا قیمت تمام شده ساخت کاهش یابد. در خصوص قیمت عرصه پروژه‌ها نیز به گونه‌ای برنامه ریزی شد تا از طریق مشارکت قیمت زمین را از قیمت تمام شده کاهش دهیم.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شمال شرق ادامه داد: با این حال با توجه به تسهیلاتی که می توانیم برای مشتریان از بانک مسکن به عنوان بخشی از منابع مالی تامین کنیم باید قدرت خرید مردم در بخش مسکن را افزایش دهیم.
وی تصریح کرد: به دلیل اینکه شرق کشور به ویژه استان های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و جنوبی از ظرفیت بالایی برای اسکان برخوردارند در آینده برنامه ریزی کردیم در تمام استان های شرقی شرایط تامین مسکن را فراهم کنیم.
توتونچی افزود: اما مهمترین موضوعی که به دنبال آن هستیم تعریف پروژه هایی در بافت فرسوده است که این موضوع مبتنی بر سیاست های بانک مسکن و گروه مالی سرمایه گذاری هدف گذاری شده است؛ به ویژه در استان خراسان رضوی پیرامون حرم مطهر در یک بافت هزار هکتاری عملیات بهسازی و نوسازی در حال اجرا است که هدف اجرای پروژه های شرکت نیز در این منطقه متمرکز شده است که قرار است دو پروژه نارنج و محیا در این منطقه اجرا شود.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شمال شرق افزود: پروژه رواق که از گذشته آغاز شده 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا یک ماه آینده تحویل خریداران می شود. پروژه مسعود نیز تکمیل شده که واحدهای باقی مانده نیز به زودی به متقاضیان ارائه می شود.
بر اساس این گزارش، شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق (سهامی عام) از جمله شرکت‌های تابعه گروه است که با هدف تحت پوشش قرار دادن استان‌های خراسان و سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.
این شرکت در سال 1384 تاسیس و با تبدیل آن به سهامی عام در سال 1390، با نماد ثشرق در بازار فرابورس عرضه شد.
شرکت سرمایه گذاری شمال شرق به پشتوانه سود مستمر و عملکرد مناسب، در سال 1393 توانست وارد بازار بورس شود. شرکت تا کنون توانسته بیش از 41 پروژه با زیربنای بالغ بر 755 هزار مترمربع را در شهرهای مشهد و زاهدان احداث کند.