صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر کشور

در برجام ، دنیا حق را به جمهوری اسلامی داد

وزیر کشور گفت: در برجام دنیا حق داشتن فناوری هسته ای را به جمهوری اسلامی داد و هر گونه کارشکنی از سوی آمریکا باعث آبرو ریزی این کشور می شود.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دوشنبه در آیین معارفه و تکریم استانداران مازندران در ساری افزود:در توافق برجامی مردم دنیا نیز شاهد بودند که تمام کشورهای مورد توافق آن را مورد تایید قرار دادند و امضاء کردند و به تایید سازمان ملل نیز رسیده است.
وی اضافه کرد: توافقی که در چنین شرایطی مورد تایید قرار گرفته، برخی دبه کردن ها از سوی آمریکا به عنوان یکی از کشورهایی که این توافق نامه را مورد تایید قرار داده است، باعث آبرو ریزی این کشور می شود و غیر قابل اعتماد بودن رهبران این کشور را در دنیا به اثبات می رساند.
وزیر کشور اظهارداشت : برجام توافق خوبی بود که به هر حال مورد توافق کشورهای دنیا و جمهوری اسلامی ایران رسیده بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از آن حمایت کردند.
رحمانی فضلی اضافه کرد : پسابرجام توانست گشایش خوبی در بخش فروش نفت و سرمایه گذاری خارجی در ایران ایجاد کرده به طوری که فروش نفت ایران پس از این توافق بین المللی از یک میلیون بشکه به حدود 2.4 میلیون بشکه رسید.
وی افزود : همچنین تولید نفت نیز در کشور به مرز 4 میلیون بشکه رسید و تمام گردش مالی فروش نفت نیز در مسیر خودش وارد کشور می شود.
وزیر کشور با اشاره به موفقیت های دولت یازدهم درکاهش تورم و نرخ بیکاری گفت که دولت در شرایطی کشور را برعهده گرفته که تحریم سرمایه گذاری ها را در داخل کشور تا حد زیادی مختل کرده بود و مدیران دستگاه های اجرایی به خصوص استانداران در وضعیت سختی کشور را مدیریت کردند.
رحمانی فضلی اظهارداشت : با وجود سختی هایی که در ابتدای دولت در زمینه اعتباری و بودجه ای در کشور وجود داشت، مدیران ما به خصوص استانداران کارهای خوبی را در زمینه توسعه ای در استان ها رقم زدند.
** جابجایی استانداران برای ایجاد تحرک 
وزیر کشور گفت که جابجایی استانداران دولت یازدهم در دولت دوازدهم برای ایجاد تحرک و جابجایی عقلانیت صورت می گیرد و در مازندران نیز با وجود موفقیت های خوبی که در دولت یازدهم ایجاد شد، مدیریت ارشد آن تغییر کرده است.
رحمانی فضلی گفت که در دولت یازدهم در مازندران کارهای خوبی انجام شده است و این روند نیز با شتاب بیشتری از سوی استاندار فعلی تداوم خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه تعهد ما به انقلاب کار مطلوب و رضایتمندی مردم است، ادامه داد: امروز ما فرصت پاسخگویی 
به حاشیه ها نداریم .
وی با بیان اینکه خدمات نظام جمهوری اسلامی به مناطق مختلف کشور پس از پیروزی انقلاب بی نظیر و چشم گیر بوده است، بیان داشت: رویکرد امروز دولت در انتخاب استانداران شتاب بخشی برای خدمات بیشتر به مردم است.
وی با بیان این نکته که توسعه مازندران باید شتاب بگیرد، اظهار داشت: استفاده از نخبگان و مدیران و فرمانداران باتجربه و در عین حال اعتدال گرا توقع وزارت کشور از استانداران است.
وی از استان مازندران به عنوان استان بی نظیر به لحاظ مشارکت و نوآوری ، خلاقیت ، داشتن ظرفیت های طبیعی ، نیروی انسانی دانست و گفت: مازندران را می توان با چندین کشور اروپایی مقایسه کرد.
وی عقب ماندگی اصلی استان های کشور را نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی قدیمی دانست و گفت: تمرکز گرایی و نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور باید عملیاتی شود.
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش برنامه های دولت را همان برنامه نظام دانست و گفت: تمام برنامه های کشور بر اساس نیازمندی ها ، برنامه های ششم توسعه و توقعات مقام معظم رهبری است ، پس دولت پیگیر برنامه های عموم مردم است.
رحمانی فضلی دولت دوازدهم را اعتدالگر دانست و تاکید کرد : اقتصاد مقاومتی اولویت اول دولت بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری است.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی همان تغییر در نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی و مردمی کردن اقتصاد کشور است، گفت: دولت بدنبال چنین برنامه هایی است.
در این مراسم محمد اسلامی به عنوان استاندار جدید مازندران توسط وزیر کشور معرفی شد و از خدمات ربیع فلاح استاندار قبلی استان تجلیل شد.