صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر امور کشاورزی سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

تخریب سه ساختمان غیرمجاز در اراضی کشاورزی ارس

مدیر امور کشاورزی سازمان منطقه آزاد ارس از اجرای سه فقره قلع و قمع بناهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی محدوده منطقه آزاد ارس خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، محسن شیخلو با اعلام این خبر گفت: برای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و با حکم صادر شده از مراجع قضائی نسبت به اجرای حکم تخریب 3 فقره از ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی باغی اقدام شد.
وی با بیان اینکه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی جرم تلقی می شود، گفت: قانون گذار برای افراد خاطی مجازات های سنگینی در نظر گرفته و باید قبل از اقدام به هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، مجوزهای لازم و قانونی دریافت شود.
شیخلو اضافه کرد: اطلاع رسانی تمام راهکارهای پیشگیرانه از طریق نصب بنر، دیوار نویسی، اطلاع رسانی و ارسال پیامک توسط سازمان منطقه آزاد ارس انجام شده است.
وی از کشاورزان خواست برای جلوگیری از بروز مشکلات مشابه، قبل از هرگونه اقدام با سازمان منطقه آزاد ارس هماهنگی های لازم را به انجام دهند.
شایان ذکر است دشت 1833 هکتاری گردیان با صادرات 20 هزار تن انواع محصولات باغی و سیستم آبیاری تحت فشار، دشت 3000 هکتاری ( بخشی از کل دشت گلفرج) و وجود سایت 140 هکتاری گلخانه ای با ظرفیت تولید سالانه 35 هزار تن محصولات باغی، دشت قلی بگلو از اراضی پایاب خداآفرین با 24 هزار هکتار از جمله دشت های حاصلخیز ارس برای رونق صنعت کشاورزی هستند.