صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس اتحادیه پیراهن دوزان تهران:

کارگروه رسیدگی به مشکلات کسبه پلاسکو تشکیل شد

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان تهران گفت: کارگروه حمایت از آسیب‌دیدگان ساختمان پلاسکو تشکیل شد. در این نشست مقرر شد وام ۳۰۰ میلیونی به کسبه پلاسکو پرداخت شود. در همین راستا بانک تجارت به عنوان بانک عامل این تسهیلات را پرداخت خواهد کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، مجتبی دوردیان اظهار کرد: جلسه کارگروه حمایت از آسیب‌دیدگان ساختمان پلاسکو با حضور نمایندگان دولت، اتاق اصناف ایران و بنیاد مستضعفان در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و در این جلسه تمامی مصوباتی که در سال گذشته مقرر شده بود تا به کسبه پلاسکو پرداخت شود بررسی شد و دلایل تحقق نیافتن برخی وعده‌ها هم مورد بررسی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: دستور مجدد برای بررسی و پیگیری مصوبات سال گذشته کسبه پلاسکو صادر شده است که امیدواریم این بار با جدیت بیشتری این مساله دنبال شود و کسبه پلاسکو به مطالباتشان برسند.
دوردیان افزود: به زودی کسبه پلاسکو با مراجعه به بانک تجارت می‌توانند برای دریافت وام ۳۰۰ میلیونی با کارمزد ۱۸ درصد اقدام کنند و در مصوبه آمده است که این وام تنها به کسبه‌ای تعلق می‌گیرد که در مجتمع نور مستقر شده‌اند.
وی اظهار کرد: بحث استمهال بدهی کسبه پلاسکو نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد به کسبه‌ای که بدهی بانکی داشته‌اند، تسهیلاتی با نرخ سود ۹ درصد به میزان بدهی‌شان پرداخت شود.
رئیس اتحادیه پیراهن دوزان همچنین در خصوص ساخت ساختمان پلاسکو گفت: متولی ساخت ساختمان پلاسکو بنیاد مستضعفان است که در جلسه شب گذشته آقای سعیدی‌کیا عنوان کردند شورای شهر تنها مجوز ساخت ساختمان با ارتفاع ۱۲متر را می‌دهد و برای گرفتن مجوز باید این بحث در کمیسیون ماده ۵ شهرداری بررسی شود. در صورت تصویب این کمیسیون می‌توانیم مجوز ساخت را دریافت کنیم و به محض گرفتن مجوز، فرآیند ساخت این مجتمع آغاز خواهد شد.
وی افزود: بنیاد مستضعفان همچنین عنوان کرده است که به محض دریافت مجوز با تک تک کسبه پلاسکو که در این ساختمان استقرار داشتند قرارداد امضا خواهد شد تا با امنیت خاطر به فعالیت‌هایشان بپردازند.
دوردیان اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات کسبه پلاسکو عدم دریافت بیمه بیکاری به مدت ۴ ماه برای برخی از کسبه بود که با مذاکراتی که با وزیر کار صورت گرفت قرار شد تا این کسبه مدارک خود را به اتاق اصناف ایران تحویل دهند تا به بیمه معرفی شوند.
وی تاکید کرد: منافع کسبه پلاسکو باید مدنظر قرار گرفته شود و نزدیک به یک سال است که دنبال مطالبات کسبه بوده‌ایم. در نهایت امیدواریم که این نشست نتیجه موثری داشته باشد.