صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

قائم مقام وزیر نفت خبر داد:

افزایش ۱۱ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی طی ۲۰ ماه

قائم مقام وزیر نفت از افزایش ۱۱ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در فاصله ۲۰ ماه خبر داد و گفت: همچنین در فاصله ۲۰ ماه اخیر شاهد رشد ۹ درصدی توناژ در ظرفیت تولید محصولات بودیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مرضیه شاهدایی در آیین معارفه قائم مقام وزیر نفت و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی که صبح امروز برگزار شد، با بیان این‌که به عنوان مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با محدودیت‌های زیادی مواجه بودم، اظهار کرد: با این حال تلاش کردم با توصیه مقام معظم رهبری در مورد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رویکرد اصلی دولت یعنی اعتماد و امید را به سازمان برگردانم و سعی کردم تعهد به توسعه پایدار را در این شرکت نهادینه کنم.
وی ادامه داد: در کنار اقداماتی که در شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام دادم سعی کردم حمایت مسوولانه از حفظ محیط زیست، اجرای تعهد مسوولیت اجتماعی، رعایت حقوق ذینفعان و غیره را انجام دهم.
مدیرعامل سابق شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که در فاصله ۲۰ ماهه رشد ۹ درصدی توناژ در ظرفیت تولید صورت گرفت، گفت: همچنین ۱۱ درصد در صادرات هم از نظر توناژ و هم از نظر ارزش و بین ۱۶ تا ۱۷ درصد افزایش فروش داخلی هم از نظر توناژ و هم از نظر ارزش صورت گرفت.
شاهدایی در مورد اقدامات اساسی که در شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شد، توضیح داد: کمک و نظارت در اجرای پروژه‌های در دست اجرا یکی از اقدامات اساسی بود که در شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شد در این راستا ۱۱ طرح در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ افتتاح شد و چهار طرح هم در شرف راه‌اندازی هستند. یکی دیگر از اقدامات انجام شده رفع موانع تولید و فراهم کردن بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی وخارجی بود.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ها بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت‌های خارجی، گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های بزرگ دنیا از جمله توتال، شل، لینده و غیره امضاء شد. همچنین برنامه ششم تدوین و ارائه شد. از سوی دیگر با توجه به روند کاهشی نیروهای انسانی از سال ۱۳۹۴ به دلیل بازنشستگی و عدم استخدام سعی شد نیروها را سروسامان بدهم. استفاده از حضور زنان از دیگر اقداماتی بود که در شرکت صنایع پتروشیمی انجام شد.
در ادامه رضا نوروززاده – مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی – با اشاره به رشد صنعت پتروشیمی، گفت: از زمان آقای هاشمی رفسنجانی که سردار سازندگی بودند آغاز شد و در دولت اصلاحات تداوم پیدا کرد. باید از نقش آقای زنگنه در وزارت نیرو و وزارت نفت در این دوران تشکر کنم.
وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی در کشور ما با توجه به ذخائر هیدروکربوری، موقعیت جغرافیایی و نیروی انسانی استعداد توسعه دارد. طبق برنامه ششم توسعه باید میزان محصولات پتروشیمی به ۱۷۰ میلیون تن برسد. امیدوارم اهداف تعیین شده را با استفاده از خرد جمعی و تجربه صاحبنظران به سرانجام برسانیم.