چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتحادیه همگن آسانسور خبر داد:

افزایش درخواست های مردمی برای استاندارد سازی آسانسورها

علی اکبر ایلخانی در دومین همایش کشوری روسای اتحادیه همگن آسانسور با اشاره به اینکه ۹۵ درصد آسانسورهایی که پیش از سال ۹۱ نصب شده است ، استاندارد نیست ، افزود : تاکنون بیش از ۱۰ هزار آسانسور مشمول طرح شناسنامه دار شدن و استاندارد سازی شده و شناسنامه دریافت کرده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف تهران ، علی اکبر ایلخانی در دومین همایش کشوری روسای اتحادیه همگن آسانسور با اشاره به اینکه ۹۵ درصد آسانسورهایی که پیش از سال ۹۱ نصب شده است ، استاندارد نیست ، افزود : تاکنون بیش از ۱۰ هزار آسانسور مشمول طرح شناسنامه دار شدن و استاندارد سازی شده و شناسنامه دریافت کرده است.
وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد آسانسورهای نصب شده از سال ۹۱ تاکنون استاندارد است ، گفت: ۵ درصد آسانسورها استانداردهای ادواری را کسب نکرده است.
بهروز روستا آزاد عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران هم با اشاره به نبود یک متولی مشخص برای رسیدگی به وضع آسانسورها گفت : مراکز مختلفی برای مدیریت آسانسور فعال است که در زمان بروز حادثه هیچ کدام مسئولیت قبول نمی کند.
وی با اشاره به بی اطلاعی فنی مردم از آسانسورها گفت: مسئولان باید پیگیر استاندارد سازی آسانسورها و حفظ جان مردم باشند.
روستا آزاد ، مهرفروشی را از معضلات این صنف اعلام کرد و گفت: افراد غیر متخصص با خریداری این مهرها اقدام به ساخت و نصب آسانسور می کنند که در زمان بروز مشکل پاسخگو نخواهند بود.
متقاضیان اجرای طرح شناسنامه دار شدن آسانسورها می توانند با شماره ۸۸۹۳۵۶۶۶ و ۸۸۸۹۷۸۶۶ تماس بگیرند گرفته و برای ارائه شکایت به نشانی eett-ir@yahoo.com مراجعه کنند کنند.