صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس

اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استفاده از نظر کارشناسان برای لایحه سازمان رسانه ای مدبرانه است

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس، اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استفاده از نظر کارشناسان برای لایحه سازمان رسانه ای را مدبرانه دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی از این اقدام دولت حمایت می کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایرنا , فاطمه ذوالقدر در مورد لایحه سازمان رسانه ای افزود: حمایت از آزادی مسئولانه فعالان رسانه ­ای، آزادی اطلاعات، حق دسترسی همگانی به اطلاعات، ارتقای رعایت موازین اخلاق حرفه‌ای در فعالیت­ های رسانه­ ای، تمهیدات لازم به منظور حمایت از ارزش های دینی و ملی، حمایت از حرفه­ ای شدن فعالیت رسانه ­ها در کشور از مهم ترین مسائلی است که باید برای رسانه ها لحاظ شود.
وی افزود: طبق گفته دولت، ارتقای سطح سواد و مهارت­ های رسانه ­ای، حمایت از حقوق مخاطبان رسانه­ ها، حمایت از حقوق و منافع صنفی، استقلال و امنیت حرفه ای روزنامه­ نگاران ونظارت حرفه ای از مهم ترین موارد این لایحه است که می تواند در حل مشکلات خبرنگاران و اهالی رسانه تاثیرگذار باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: امیدواریم در لایحه سازمان رسانه ای، چهارچوب ها و حدود و اختیارات رسانه ها کاملا تعریف می شود و موارد مختلف برای رسانه ها به صورت ضابطه مند باشد.
ذوالقدر اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد ارجاع لایحه سازمان رسانه ای به کمیسیون فرهنگی دولت اظهار امیدواری کرد که مواردی که نیاز به اصلاح دارد با نظر کارشناسان ذیربط در این کمیسیون اصلاح شود.
وی تصریح کرد: لایحه سازمان نظام رسانه­ ای با هدف حمایت از حقوق و آزادی­ های مشروع فعالان رسانه­ ای تهیه شده است و در راستای حقوق اصحاب رسانه است.
وی تاکید کرد: اقدام برای کسب نظرات کارشناسان اقدامی بسیار مثبت و ارزنده و نشان دهنده است که نظر کارشناسان برای دولت مهم است.
 سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیتر نوشت: لایحه سازمان رسانه ای برای بررسی برخی مواد به کمیسیون فرهنگی دولت ارجاع شد، از دیدگاه های پیشکسوتان رسانه در تکمیل لایحه سپاسگزار خواهم بود.