صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

حفاری نفت و گاز کانادا دوباره رونق می‌گیرد

انتظار می‌رود با رشد تدریجی قیمت‌های نفت که خوش‌بینی محتاطانه‌ای را در میان تولیدکنندگان به وجود آورده است، فعالیت حفاری نفت و گاز کانادا ۵ درصد در سال ۲۰۱۸ رشد کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، انجمن خدمات نفتی کانادا انتظار دارد شرکت‌های انرژی ۷۹۰۰ حلقه چاه در سال ۲۰۱۸ حفاری کنند که در مقایسه با ۷۵۵۰ حلقه در سال ۲۰۱۷ بالاتر خواهد بود. بزرگترین افزایش فعالیت حفاری در ایالت آلبرتا خواهد بود که قلب تولید نفت و گاز این کشور است.
بر مبنای پیش‌بینی این انجمن، سال آینده پررونق‌ترین سال برای حفاری از سال ۲۰۱۴ خواهد بود که قیمت نفت به دلیل اشباع عرضه جهانی ریزش کرد.
برآورد سال ۲۰۱۸ همچنان ۳۰ درصد پایین مجموع چاه‌ها در سال ۲۰۱۴ است که روند کند احیا را منعکس می‌کند. قیمت‌های نفت خام آمریکا پایین ۵۵ دلار در هر بشکه است در حالی که اوایل سال ۲۰۱۴ بالای ۱۰۰ دلار بود.
بر اساس گزارش رویترز، مارک سالکلد، رییس انجمن خدمات نفتی کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد در سال ۲۰۱۸ اطمینان نسبت به تثبیت قیمت نفت در محدوده ۵۰ دلار و علاقه فزاینده به ذخایر عظیم گاز طبیعی کانادا، از رشد ۴ تا ۵ درصدی سطح تولید حمایت خواهد کرد.