صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر نفت در محل حادثه چاه ۱۴۷ میدان رگ سفید حاضر شد

وزیر نفت و تیم همراه برای در جریان قرار گرفتن از وضع مهار آتش چاه ۱۴۷ میدان رگ سفید وارد این منطقه شدند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، وزیر نفت که در نخستین ساعت آتش سوزی دکل ۹۵ شرکت ملی حفاری،  نماینده ویژه ای برای پیگیری این حادثه انتخاب و آن را به منطقه گچساران اعزام کرده بود، امروز (۱۱ آبانماه) در محل حادثه حاضر شد.
چاه شماره ۱۴۷ میدان رگ سفید ظهر یکشنبه (هفتم آبان‌) هنگام عملیات حفاری به دلیل فوران گاز، از کنترل خارج و سبب سوختن دکل ۹۵ فتح شرکت ملی حفاری شد؛ در این حادثه متاسفانه، ۲ تن از کارکنان عملیاتی شرکت به نام‌های فرزاد ارزانی بیرگانی و محمد سلیمی چگینی جان باختند.
آخرین گزارش‌ها از مهار آتش این چاه حاکی از آن است که استخر تامین آب ۲۰۰ هزار بشکه ای برای مهار آتش چاه ۱۴۷ رگ سفید بزودی آماده شده است و طبق برنامه قرار است چاه عمودی نیز در کنار این چاه حفر شود.
اظهارنظر مدیران نفتی حاکی از آن است که مهار آتش این چاه زمانبر است اما متخصصان داخلی با توجه به تجربه ای که در این زمینه دارند توانایی مهار آن را دارند.
میدان نفتی رگ سفید واقع در جنوب غربی کشور و یکی از میدان‌های بزرگ نفتی است که از اطراف در بین میدان‌های نفتی بی بی حکیمه (در جنوب شرق)، پازنان (درشمال شرق)، رامشیر (درشمال غرب)، زاغه- هندیجان- بهرگانسر و تنگو (در جنوب غرب) محصور شده است.
این میدان در سال ١٣٣٠ شمسی کشف و تولید از آن از سال ۱۳۴۵ آغاز شد. بهره برداری از بخش غربی میدان (رگ سفید-١) توسط شرکت نفت و گاز آغاجاری و بهره برداری از بخش شرقی میدان (رگ سفید-۲) توسط شرکت نفت و گاز گچساران انجام می‌شود.