صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در هفته‌ پژوهش و فناوری

استارت‌آپ‌های برتر توسط وزیر علوم تقدیر می‌شوند

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم گفت: در هفته پژوهش از طرح‌های تحقیقاتی و استارت‌آپ‌های برتر توسط وزیر علوم تقدیر می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، جلال بختیاری در بیست‌و‌سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: هفته پژوهش و فناوری امسال از ۴ آذرماه ۹۶ در استان‌ها با ریاست استاندار و به دبیری روسای دانشگاه‌های مادر استان‌ها آغاز شود.
وی افزود: امسال از نزدیک فعالیت‌ها در ستادهای استانی توسط وزارت علوم مورد بازدید قرار می‌گیرد تا با برنامه‌ریزی منسجمی کار خود را در هفته پژوهش شروع کنند.
 مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم بابیان اینکه از هر استان ۳ ایده برای حضور در نمایشگاه هفته پژوهش انتخاب می‌شود، عنوان کرد: در سال گذشته تعداد ۳ هزار و ۴۰۰ طرح و فناوری در نمایشگاه حضور داشتند ولی امسال پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۵ هزار طرح را به نمایش بگذاریم.
وی در خصوص تفاوت نمایشگاه هفته پژوهش امسال با سال گذشته بیان کرد: زمان‌بندی این نمایشگاه تغییر اساسی کرده و از سوی دیگر بنا داریم میزان قراردادها را افزایش دهیم به‌طوری‌که هدف ما ۱۲۰ میلیارد تومان به بالاست.
بختیاری بابیان اینکه طبق روال هرساله به طرح‌های برتر جایزه‌ای اعطا می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر برترین‌های استانی، از ۱۰۰ استارت‌آپی که در نمایشگاه حضور می‌یابند ۱۰ استارت‌آپ برتر انتخاب می‌شود و از آن‌ها در راستای اجرایی شدن طرحشان حمایت خواهند شد.
وی با اشاره به نحوه حمایت‌ها از این استارت‌آپ‌ها گفت: علاوه بر تقدیر از طرح‌ها و استارت‌آپ‌های برتر توسط وزیر، آن‌ها را به پارک‌های علمی و فناوری و بخش‌های مختلف علمی و فناوری معرفی می‌کنیم تا بتوانند طرح‌های خود را در قالب یک شرکت دانش‌بنیان به نتیجه برسانند.