صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس ستاد دیه اعلام کرد:

کشته شدن ۲۱۱ هزار نفر در تصادفات ۱۰ سال گذشته

رییس ستاد مردمی دیه کشور اعلام کرد: در ۱۰ سال گذشته ۲۱۱ هزار نفر در تصادفات جان باختند که ۵۵ هزار نفر از آنها را موتورسیکلت سواران تشکیل می دهند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق تامین خسارتهای بدنی، سیداسدالله جولایی در دومین همایش کارکنان و کارشناسان شعب صندوق ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت مثبت و مثمر ثمر صندوق تامین خسارت های بدنی در جهت رسیدگی به زیان دیدگان و فراهم کردن مقدمات آزادی زندانیان حوادث رانندگی این آمار را اعلام کرد.

وی با تاکید بر لزوم تلاش و حرکت برای رفع مشکلات جامعه افزود: باید در این زمینه، آموزش و فرهنگ سازی را اصل قرار دهیم و از همه مهمتر رفع دغدغه مقام معظم رهبری است که باید مد نظر قرار بگیرد.

جولایی با اشاره به محاسن و برکات قانون جدید شخص ثالث گفت: این قانون با تلاش بسیار زیاد تدوین شد و با رای بسیار بالایی هم به تصویب مجلس رسید و از این بابت باید از همه دست اندرکاران از جمله نمایندگان مجلس، شورای نگهبان، عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی و علی جباری رئیس صندوق تامین خسارت های بدنی تشکر کنیم.

آزادی ۵۳۰۳ زندانی جرائم غیرعمد در نیمه نخست سال جاری

جولایی با اشاره به رشد ۳۸ درصدی آزادی‌های این نهاد حمایتی افزود:  به اعتبار ۳۱۳ جشن گلریزان ویژه ماه رمضان و کمک‌های نوعدوستانه خیرین در نیمه نخست سال‌جاری پنج هزار و ۳۰۳ زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری با مبلغ بدهی ۴ هزار میلیارد و ۱۷۲ میلیون ریالی از بند حبس رهایی یافتند که در روند آزادی این بدهکاران مالی و دیه رقمی معادل ۱۶۴ میلیارد تومان از سوی اولیاءدم و طلبکاران خصوصی گذشت رضایتمندانه (۳۹ درصدی از مجموع بدهی) شده است.

رییس ستاد دیه کشور اظهارداشت: خراسان‌رضوی با ۵۷۵ مورد بیشترین تعداد آزادی را به خود اختصاص داده و در رتبه بعدی گیلان با ۴۹۱ محکوم، تهران با ۴۰۵ محبوس و استان‌های فارس و اصفهان نیز هر کدام با فراهم آوردن زمینه استخلاص ۳۶۰ آزادی در صدر این فهرست قرار دارند.

وی در تفکیک جرایم افراد استخلاص یافته گفت: ۴۱۱ مددجو بابت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از حوادث کارگاهی و رانندگی، ۳۴۶۶ زندانی به دلیل بدهی‌های مالی و ۱۴۲۷ مرد ایرانی نیز با عنوان عدم استطاعت مالی در پرداخت مهریه و نفقه در بند حضور داشتند که به همت هموطنان از گرفتاری حبس نجات یافتند.