صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان صنف الکتریک تهران:

بیش از ۷۰ درصد کالای صنف الکتریک در داخل تولید می شود

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان صنف الکتریک تهران گفت: بیش از ۷۰ درصد کالای صنف الکتریک در داخل کشور تولید می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، حسین درودیان در گفت وگو  افزود: توانایی ساخت تمام کالاهای مورد نیاز لوازم الکتریکی در کشور وجود دارد و در حال حاضر نیز بالای ۷۰ درصد نیاز این صنف در داخل تولید می شود و تنها در برخی موارد واردات داریم .
وی تصریح کرد: کالاهایی از قبیل سیم، کابل، کلید و پریز که در بازار وجود دارند اکثر ساخت داخل هستند، و تنها در تولید کابل تخصصی مانند کابل های ضدآب و کابل های مختص شرکت نفت واردات داریم و در بخش سیم و کابل های معمولی نیازی به واردات نداریم.
درودیان گفت: در بخش تولید لامپ نیز به خودکفایی رسیده ایم و بیشتر لامپ های موجود در بازار تولید داخلی هستند و شرکت های معتبر تولید لامپ نیز در سال های اخیر به تولید لامپ های LED  روی آورده اند و به صورت خیلی اندک واردات داریم که آن هم واردات قطعه یا مواد اولیه برای تکمیل و تولید محصول است. .
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان صنف الکتریک اظهار کرد: در تهران سه هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب داریم که در ۱۳رسته تولید قطعات الکتریک، رسته تولید و فروشندگی قطعات روشنایی، رسته سیم وکابل، رسته پنوماتیک، رسته تولید آیفون های تصویری، رسته سیم های لاکی عمده و خرده فروشی، رسته هواکش و … فعالیت می کنند.
وی افزود: عمده کالاهای لوکس و صنعتی در صنف ما وارداتی است و در چند سال اخیر فقط کسانی که به تولید اشتیاق داشتند، همچنان پا برجا مانده و به رغم متضرر شدن همچنان به کار خود ادامه می دهند.
درودیان در خصوص کالای قاچاق گفت: در همه صنوف کالای قاچاق وجود دارد و این صنف هم مشمول کالای قاچاق می شود. در برخی موارد به دلیل مقرون به صرفه نبودن تولید، تولیدکننده های ایرانی را تبدیل به واردکننده کرده است.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم الکتریک خاطرنشان کرد: توانایی ساخت تمام این محصولات در داخل کشور وجود دارد چه بسا اصلا عمده این کالاها نیز در گذشته در داخل کشور تولید و گاها مونتاژ می شده است، اما امروزه چون کالاهای وارد شده قیمت پایین تری دارند و با توجه به مواردی چون تعرفه های گمرکی، بداظهاری در گمرکات و شرایط و ضوابط ترخیص کالاها و… باعث شده این کالاها به صورت کامل و آماده وارد کشور شوند.