صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نوکیا 2 معرفی شد

نمایشگر 5 اینچی HD و تراشه اسنپدراگون 212

نوکیا دقایقی پیش از جدیدترین گوشی خود به نام نوکیا ۲ رونمایی کرد.

شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال سرانجام از گوشی نوکیا ۲ رونمایی کرد؛ گوشی هوشمند جدید فنلاندی‌ها از نمایشگر ۵ اینچی با رزولوشن اچ‌دی بهره می‌برد و به تراشه‌ی اسنپدراگون ۲۱۲ کوالکام مجهز شده است. 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از زومیت، نوکیا ۲ از دوربین ۸ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی خود و یک دوربین پنج مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین سلفی بهره می‌برد. همچنین گفته شده است که این گوشی از یک باتری قدرتمند با ظرفیت ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد؛ نوکیا ادعا کرده است که این باتری، عمر مفید دوروزه دارد.
نوکیا در گوشی جدید خود از یک گیگابایت رم به همراه ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده کرده است. نکته‌ی دیگر این‌که نوکیا ۲ در هنگام عرضه‌، دارای سیستم‌عامل اندروید ۷ نوقا خواهد بود؛ نوکیا گفته است که پس از عرضه‌ی جهانی، سیستم‌عامل این گوشی را به اندروید ۸ اوریو به‌روزرسانی خواهد کرد. نوکیا ۲ قرار است در سه رنگ مسی، مشکی و سفید در دسترس خریداران قرار گیرد؛ این گوشی از دستیار گوگل هم بهره‌مند خواهد بود. به گفته‌ی فنلاندی‌ها، نوکیا ۲ نخستین گوشی هوشمند اقتصادی است که به گوگل اسیستنت تجهیز شده است.
اچ‌ام‌دی گلوبال اعلام کرده است که گوشی Nokia 2 در زمانی نامشخص احتمالا اواسط ماه نوامبر امسال (بازه‌ی زمانی بین ۱۰ آبان تا ۹ آذر ۱۳۹۶) و با قیمت ۹۹ یورو عرضه خواهد شد.