صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس سازمان اوقاف خبر داد

ثبت ۱۰ هزار وقفِ علم و فناوری در کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار وقف در حوزه علم و فناوری در کشور به ثبت رسیده، تلاش و همیاری همه دستگاه‌ها برای گسترش وقف در حوزه علم و فناوری و کمک به رشد علمی کشور را خواستار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه وقف در حوزه علم و فناوری از گذشته‌های دور در ایران وجود داشته و همچنان هم واقفان و نیک‌اندیشان در این عرصه فعال هستند تصریح کرد: ما در حوزه‌ها و عرصه‌های دانشگاهی، علمی، آموزشی، فرهنگی و درمانی موقوفات داریم، اما با توجه به نیاز کشور لازم است در حوزه علم و فناوری این وقف‌ها گسترش یابد.
وی رییس یکی از الزامات  امروز کشور را وقف برای تولید علم و فناوری دانست و افزود : لازم است در این زمینه همه دستگاه‌ها و نهادها کمک کنند تا این وقف گسترش پیدا کند.
نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف، تاکید مقام معظم رهبری بر گسترش وقف برای علم و فناوری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: نیاز است تا در این زمینه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شود اگر می‌خواهیم در اقتصاد، علم و دانش رشد کنیم، لازمه‌اش افزایش تولید علم و فناوری است.
حجت‌الاسلام محمدی همچنین به نیاز امروز کشور اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه علمی و رشد فناوری می‌تواند موجب ارتقا و پیشرفت علمی و اقتصادی کشور شود و نیاز است در این زمینه سهم وقف گسترش یابد.
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف به همراه جمعی از مدیران و معاونان این سازمان در راستای ارتقاء سطح همکاری و تعاملات با  مجموعه‌های علمی، با حضور در مجموعه پارک فناوری پردیس از نزدیک با فعالیت‌ها و اقدامات این مجموعه آشنا شدند.