صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتحادیه کفش های ماشینی تهران مطرح کرد:

سرمایه ایجاد شغل در صنعت کفش، یک دهم خودروسازی

رئیس اتحادیه کفش ماشینی سرمایه گذاری برای ایجاد شغل در بخش کفش را یک دهم صنعت خودروسازی اعلام کرد.
 علی اژدرکش  با اشاره به اینکه با سرمایه ای معادل ۲۷ تا ۳۰ میلیون تومان در صنعت کفش شغل ایجاد می شود افزود: صنعت کفش پنجمین صنعت کشور برای جایگزینی صنعت نفت در ارز آوری است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، وی با اشاره به بومی بودن صنعت کفش گفت: صنعت کفش تهران، قم، اصفهان، تبریز و مشهد قدیمی ترین صنایع موجود است.
رییس اتحادیه کفش ماشینی با اشاره به جایگاه کفش در رفع معضل بیکاری افزود: ظرفیت صنعت کفش در ایجاد شغل سبب رفع این مشکل در کشور می شود.
اژدرکش با اشاره به جایگاه نامناسب کفش ایران در بازارهای جهانی گفت: از ۱۲۰ میلیارد دلار چرخش مالی کفش در دنیا، سهم ایران کمتر از یک درصد است.
وی ظرفیت ایران را در تولید کفش با کیفیت بسیار قابل توجه دانست و ادامه داد: با توجه به این ظرفیت در صورت داشتن برنامه ریزی مناسب ظرف ۳ تا ۵ سال آینده می توان صادرات کفش را از ایران تا ۲ میلیارد دلار افزایش داد.
رییس اتحادیه کفش ماشینی با اشاره به همت تولید کنندگان در تولید کفش با کیفیت بالاتر گفت: ما برای رسیدن به هدف تعیین شده نیاز به کمک وزارت علوم برای تربیت نیروی متخصص داریم.
اژدرکش با اشاره به اینکه تقویت تولید نیاز به دسترسی مناسب به مواد اولیه مطلوب چرم طبیعی، چرم مصنوعی و زیره دارد، افزود: حضور در نمایشگاه های بین المللی، برند سازی تسهیلات کم بهره و رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده، حمایتهایی است که در صورت عملیاتی شدن صنعت کفش ایران را متحول می کند.