صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

تا پایان امسال محقق می‌شود

اجرای ۱۵۲۰ کیلومتر پیگرانی هوشمند در خطوط لوله انتقال گاز

مدیرعامل شرکت انتقال گاز از اجرایی شدن یکهزار و ۵۲۰ کیلومتر عملیات پیگرانی هوشمند تا پایان امسال خبر داد که از این حجم، ۵۲۰ کیلومتر در ۶ ماه نخست سال پایان یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, سعید توکلی درباره انجام عملیات پیگرانی گفت: هنگام انجام عملیات پیگرانی هوشمند، حجم کاری زیادی از نتایج پیگرانی تحلیل شده و به واحدهای مربوطه برای رسیدگی ابلاغ می شود، در آخرین پیگرانی هوشمند نیز بیش از هزار نقطه به منظور رسیدگی روی خطوط ۲ و ۳ سراسری در مناطق ۲، ۳ و ۵ مشخص شد که مورد تحلیل و همچنین تعمیر قرار گرفت.
وی افزود: بر اساس پیگرانی در خطوط تهران-سمنان و خط دوم آذربایجان در محدوده منطقه ۳، حدود ۲۷۰ شاخه لوله تعویض شد.
توکلی با بیان اینکه تا امروز بازرسی فنی همه تاسیسات و اقلام برقی و مکانیکی انجام شده، اظهار کرد: مطابق برنامه ریزی های شرکت انتقال گاز، بالغ بر ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر پیگرانی تمیز کننده و ۵۲۰ کیلومتر پیگرانی هوشمند در شش ماه نخست سال جاری انجام شده و حدود هزار کیلومتر عملیات پیگرانی هوشمند بر روی خطوط ۱۶، ۲۰ و ۲۴ داریم که اگر این حجم پیگرانی را به ۵۲۰ کیلومتر ابتدای سال اضافه کنیم در مجموع یک هزار و ۵۲۰ کیلومتر عملیات پیگرانی هوشمند تا پایان سال جاری اجرایی می شود.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز از پایان تعمیرات این شرکت تا پانزدهم آبان ماه، خبر داد و گفت: ۷۱ مورد برای تعمیرات اساسی توربوکمپرسورها و تاسیسات تقویت فشار شناسایی شده که ۵۲ مورد از این تعداد در سطح منطقه مورد تعمیر قرار گرفتند و تعداد باقی مانده نیز تا پیش از تاریخ ۱۵ آبان پایان می‌یابد.
وی یکی از اقدام‌های اثربخش شرکت انتقال گاز را مربوط به تعمیر توربین «مان» خواند و ادامه داد: امسال برای نخستین بار توربین «مان» در ایستگاه اراک با همت کارکنان مناطق ۹ و ۷ مورد تعمیر قرار گرفت.
توکلی اظهار کرد: امسال اسکرابرها نیز بازنگری شدند که بر این اساس اختلاف فشار در اسکرابرها رفع شد و در برخی نقاط مورد طراحی مجدد قرار گرفتند که این امر کمک می کند تا بخش زیادی از انتقال گاز با حداقل فرسایش و استهلاک صورت پذیرد.( اسکرابر یکی از تجهیزاتی است که برای تصفیه و خالص سازی گاز پرفشار در مسیر ایستگاه های گاز پر مصرف قرار داده می شود.)
مدیرعامل شرکت انتقال گاز درباره بازبینی اسکرابرها توضیح داد: همه اسکرابرهای ایستگاه های مناطق مانند منطقه ۵ از جمله ایستگاه های نورآباد و دهق در کریدور ۲، ۳ و ۱۰ مورد بازبینی قرار گرفته و در صورت نیاز تغییر طراحی و اصلاحات تعمیراتی در آنها انجام شده است.
وی ایستگاه دهق را یکی از گلوگاه های شرکت انتقال گاز خواند و گفت: گاز از جنوب کشور وارد خط لوله شده و جریان پیدا می کند، یکی از مهم ترین ایستگاه ها بر سر راه انتقال گاز، ایستگاه دهق است که نباید جریان گاز در آن متوقف شود به همین دلیل یکی از گلوگاه های شرکت انتقال گاز به شمار می‌آید.