صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرشهرداری منطقه یک گفت :

اجرای ماده 55 قانون شهرداری ها درشهرداری منطقه یک سمنان

ملک مخروبه ای در خیابان سعدی 17 با رضایت کتبی مالک تخریب شد.

به گزارش کسب و کار نیوز مدیرشهرداری منطقه یک گفت: بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها شهرداری موظف است اماکنی که در مناطق مختلف از سوی صاحبان خود رها شده و سلامت و امنیت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد شناسایی و پس از طی مراحل قانونی محصور یا تخریب شوند.
حمید قاسمی بیان کرد: مساحت وسیعی از شهرداری منطقه یک دارای بافت قدیم بوده و متأسفانه اماکن فرسوده و رها شده زیادی درآن به چشم می‌خورد که محلی برای تردد معتادین و افراد بی خانمان شده است.
وی افزود: با عنایت به پیگیری‌های مکرر اهالی خیابان مذکور و در راستای رفع خطر ابنیه فرسوده ومتروکه که خطرات جانی برای عابرین دارد شهرداری منطقه یک اجرای ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها را جزو وظایف خود دانسته و نسبت به تخریب این ملک اقدام کرد.
مدیر شهرداری منطقه یک وجود املاک متروکه را معضل اجتماعی دانست و از مالکانی که ساختمان‌های مخروبه خود را رها کرده‌اند درخواست کرد در جهت کاهش خسارات و تلفات و سلامت و بهداشت شهروندان نسبت به تعیین تکلیف املاک خود اقدام کنند.
قاسمی تخریب ملک خیابان سعدی ۱۷ را کاملاً توافقی و با رضایت مالک بیان و اظهار امیدواری کرد با تعامل و همکاری همه شهروندان شاهد شهری زیبا باشیم.