صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در مهرماه امسال صورت گرفت

رشد ۱۵۸ درصدی نوبت‌های معاملات فرابورس در مهرماه

تعداد ۵ میلیارد ورقه بهادار در ۱۵۴۸ هزار نوبت در مهرماه امسال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که از افزایش ۳۷ و ۱۵۸ درصدی حجم و دفعات معاملات حکایت دارد.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایبِنا؛ نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در هفتمین ماه امسال نشان می دهد طی ۲۰ روز معاملاتی تعداد ۵ میلیارد و ۸۲۱ میلیون ورقه بهادار در ۱۵۴۸ هزار نوبت به ارزش ۴۷ هزار و ۳۴ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از افزایش ۳۷، ۱۵۸ و ۳۲ درصدی حجم، دفعات معاملات و ارزش دادوستدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.
 
همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۳۳۳ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۷۴۵میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۳۰۲۴میلیون ورقه بهادار به ارزش ۵هزار و ۷۹۱میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افت ۶۹ و ۶۷ درصدی حجم و ارزش معاملات در بازار اول و رشد ۵۳ درصدی حجم و کاهش ۲۰ درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با مهرماه سال ۹۵ است.
در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۱۷۶میلیون اوراق بدهی به ارزش ۲۸ هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال معامله شده است که از رشد ۸۴ درصدی حجم و افزایش ۱۷ درصدی ارزش معاملات این بازار در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.
 
افزون بر این؛ بالغ بر ۱۴۸ میلیون صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۱۷۰۹ میلیارد ریال و ۱.۴ میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۱۱۰۹میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۱۰۸ درصدی حجم و ۱۴۵ درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و رشد ۷۲ درصدی حجم و ۵۲ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با مهرماه پارسال دارد.