صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

پدیده «فرار خط» در تمام راه‌آهن‌های دنیا رخ می‌دهد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به علت سوانح متعدد ریلی در تابستان گذشته و خروج قطار از ریل اظهار داشت: پدیده «فرار خط» که به دلیل گرمای هوا است در راه‌آهن‌های تمام دنیا رخ می‌دهد و خوشبختانه در دولت یازدهم آمار سوانح ریلی رو به کاهش بوده است.
 سعید محمدزاده درباره تعدد سوانح ریلی در تابستان گذشته اظهار داشت: یکی از پدیده‌های مخرب گرمای هوا در راه‌آهن، فرار خط است که در تمام دنیا این سانحه رخ می‌دهد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایلنا، وی تاکید کرد: برای جلوگیری از وقوع این سانحه پایش‌های مستمر و مداومی انجام داده‌ایم.
مدیرعامل راه آهن کشور با بیان اینکه نمی‌توان گفت احتمال فرار خط در تمام مسیرها صفر است اظهار داشت: فرار خط یک پدیده‌ای است که در تمام دنیا رخ می‌دهد و برای جلوگیری از آن باید پایش‌های مستمر انجام داد.
محمدزاده ادامه داد: البته در تابستان گذشته از بین سوانح خروج قطار از خط فقط یک سانحه مربوط به فرار خط به دلیل حرارت بود و مابقی سوانح علل دیگری داشت از جمله یکی از آنها سانحه روی سوزن بود که در سال‌های گذشته هم شاهد رخداد این سانحه بوده‌ایم.
معاون وزیر راه  شهرسازی تاکید داشت: سانحه روی سوزن تنها مختص ایران نیست و در تمام راه‌آهن‌های دنیا احتمال وقوع این سانحه وجود دارد.
محمدزاده با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهند تعداد سوانح ریلی در کشورمان در طول چهار سال گذشته کاهش پیدا کرده است، گفت: اگر نگاهی به آمارهای سال‌های 85 و 86 داشته باشیم می‌بینیم که سوانح خروج قطار از خط به دلیل فرسودگی ریل‌ها بسیار بالا بود چرا که عمر برخی از این ریل‌ها حتی به بالای 65 سال هم می‌رسید.
وی افزود: تلاش ما بر  این بوده که در طول چهار سال گذشته نسبت به بازسازی خطوط ریلی اقدام کنیم و همین اقدامات باعث کاهش سوانح ریلی در طول چهار سال گذشته شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: البته در تابستان گذشته یک مورد سانحه خروج از خط وجود داشت که علت آن برای من قابل قبول نبوده است و باید از وقوع آن جلوگیری می‌شد.