صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نماینده اتاق اصناف ایران در شهرستان بهارستان مطرح کرد:

توان بالای صنوف تولیدی برای صادرات به خارج

نماینده اتاق اصناف ایران در شهرستان بهارستان می گوید: بسته های حمایتی برای صنوف همچون مسکن مقطعی عمل می کند که لازم است اتاق اصناف ایران توجه بیشتری به این موضوع و صادرات از اتاق های شهرستان ها داشته باشد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، علی میرزایی در گفت و گو در رابطه با بسته حمایتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی که از سال گذشته به صنوف تولیدی وعده داده شده، گفت: سال قبل برای دریافت این وام که در راستای تولید و ایجاد اشتغال طراحی شده بود، اقدام کردیم اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.
میرزایی اضافه کرد: در کنار این طرح، بسته دیگری تحت عنوان «تسهیلات روستایی» به صنوف اختصاص پیدا کرده که از ۱۰۰ میلیون تا سقف ۲ میلیارد تومان است. این طرح عملیاتی شده اما با مشکلاتی که تولیدکنندگان دارند، این بسته‌ها همچون مسکن عمل می‌کند.
نماینده اتاق اصناف در ادامه تاکید کرد: اتاق شهرستان بهارستان اقداماتی همچون صادرات را نیز در برنامه‌های خود دارد؛ هم اکنون ما بزرگترین تولیدکننده لباس نظامی در خاورمیانه هستیم، همچنین بیشترین تولیدات کیف و کفش استان تهران و ۳۰ درصد از مبل تهران در این شهرستان تولید می‌شود که لازم است اتاق اصناف ایران توجه بیشتری به این شهرستان داشته باشد. از سویی کشور روسیه مقصد خوبی برای صادرات است که ما در برنامه‌های خودمان نیز اضافه کرده‌ایم.
وی در پایان افزود: امیدواریم هرچه زودتر تسهیلات بیشتری از سوی اتاق اصناف ایران و نظام بانکی در اختیار اصناف بخصوص صنوف تولیدی قرار گیرد تا مشکلات بتدریج حل شود.