صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بر اساس گزارشات

قیمت نفت سنگین ایران در بازارهای جهانی افزایش یافت

قیمت نفت خام سنگین ایران در هفته منتهی به ۱۳ اکتبر (۲۱ مهرماه) با افزایش سه سنتی ، ۵۳ دلار و ۳۰ سنت برای هر بشکه معامله شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ۱۳ اکتبر (جمعه ۲۱ مهرماه) با ۵۰ سنت کاهش به ۵۴ دلار و ۸۱ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت ایران از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون ۴۹ دلار و ۹۳ سنت برای هر بشکه بوده است.
قیمت سبد نفتی اوپک نیز به ۵۴ دلار و ۴۱ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته سه سنت افزایش یافته است.
قیمت نفت خام شاخص دبلیو تی آی در هفته منتهی به ۱۳ اکتبر، ۵۶ سنت افزایش یافت و به ۵۰ دلار و ۷۷ سنت برای هر بشکه رسید. قیمت برنت اما ۲۴ سنت در هفته مورد اشاره، کاهش یافت
همچنین قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز به ۵۴ دلار و ۶۰ سنت و ۵۴ دلار و ۸۱ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته به ترتیب هشت سنت و هفت سنت کاهش نشان می‌دهد.
بر اساس گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا(EIA)، سطح ذخیره‌سازی تجاری نفت‌خام آمریکا برای سومین هفته متوالی با کاهش روبرو شد. در این میان، کاهش تولید نفت‌خام اوپک و کشورهای داوطلب غیراوپک، سبب افزایش تقاضای نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه «مارس» شده است.
مطابق با پیش‌بینی EIA، تولید نفت‌خام آمریکا در سال ۲۰۱۸ با هشت درصد افزایش به ۹ میلیون و ۹۲۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید که بالاترین رقم تولید نفت‌خام این کشور خواهد بود. اداره اطلاعات انرژی آمریکا، صادرات نفت‌خام این کشور در هفته منتهی به ۶ اکتبر را یک میلیون و ۲۷۰ هزار بشکه در روز اعلام کرده است.