کد خبر: 74189
رئیس کمیته عمران شورای چهارم شهر تهران گفت:

مشکل مترو تهران کمبود ۲۰۰۰ واگن است

رئیس کمیته عمران شورای چهارم شهر تهران گفت: مشکل مترو تهران کمبود ۲ هزار واگن است و در صورت همراهی دولت با افزایش بهره وری خطوط روبرو خواهیم بود.

مشکل مترو تهران کمبود ۲۰۰۰ واگن است
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، اقبال شاکری در گفتگو با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص تکمیل نبودن خطوط مترو، افزود: خطوط مصوب مترو تهران در حال بهره‌برداری است حتی کارهای عمرانی خط ۶ مترو هم که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، انجام شده است. اما اینکه هر پروژه‌ای به بهره‌برداری می‌رسد، به معنای این نیست که تمام قسمت‌های آن تکمیل شده است، کار تکمیلی برخی از هواکش‌ها و ایستگاه‌های خطوطی مانند خط ۴ که مدت هاست بهره برداری شده است در حال انجام است.
وی ادامه داد: به نظر می آید بهتر است مردم از این سرمایه‌گذاری در هر زمانی که بتوانند استفاده کنند. بنابراین هیچ مسئله منفی یا مثبتی وجود ندارد، مشکل اصلی مترو کمبود ۲ هزار واگن است که تا آخرین روزهای مدیریت گذشته شهر تهران همراهی برای تامین آن نشد. این تعداد واگن باید خریداری و وارد خطوط شده تا سرفاصله‌ها، کم و زمان میزان تعمیر و نگهداری کوتاه‌تر شود. با تکمیل خطوط و افزودن ۲ هزار واگن، به نظر می‌رسد از ظرفیت الان که جابجایی حدود ۳ میلیون مسافر در روز است، باید به حدود ۸-۷ میلیون مسافر برسد.
شاکری با بیان اینکه رسانه‌هایی که اعلام می‌کنند کارهای این خطوط باقی مانده و عده‌ای که می‌گویند خطوط مترو تهران را تمام کرده‌اند، هیچ مشکلی ندارند گفت: این دو گروه هر کدامشان به عبارتی گذاره‌های خبری را بیان می‌کنند، مشکل خاصی وجود خارجی ندارد و این اخبار اشتباه منعکس نشده است، زیرا در بودجه سال ۹۷  شهرداری تهران خط جدیدی احداث نمی‌شود بلکه کارهای باقی‌مانده خطوط به اتمام می رسد.
عضو شورای شهر چهارم تهران معتقد است: این که گفته شود پرونده متروی تهران بسته شده است، اشکالی ندارد؛ به دلیل اینکه مفهوم این خبر آن است که در مورد کلیه خطوط مصوب اقدام صورت گرفته و از این به بعد باید برای خطوط تکمیلی برنامه‌ریزی شود و به این معنا نیست که تمام کارهای آن انجام شده است. به طور مثال وقتی ساختمانی ساخته می‌شود، هیچ‌کس منتظر نمی‌ماند تا نگهبان آن ساختمان، تعیین و سپس به آن ساختمان وارد شود؛ ولی وقتی ساختمان ساخته و قابل استفاده می‌شود، همه مردم می‌خواهند هرچه سریعتر به داخل آن ساختمان بروند، یعنی وقتی الزامات اصلی آن انجام شد، همه می‌گویند از این ساختمان استفاده می‌کنیم چون پول درون آن خوابیده و نمی‌توان منتظر ماند.
وی در خصوص خط ۷ نیز توضیح داد: خط ۷ مترو مشاور، مدیر طرح، شرکت بهره‌بردار و شرکت سازنده دارد این مسائل باید به این چهار گروه ارجاع داده شود که اگر اینها دور هم جمع شدند و به نتیجه‌ای رسیدند، نتیجه‌ای علمی، منطقی، حرفه‌ای و تخصصی است. به نظر بنده ما فقط باید نظر بدهیم ولی اجرای آن دست کسانی است که کار می‌کنند و هیچ ایرادی ندارد اگر متوجه اشکالی شدیم به این چهار گروه اعلام تا نسبت به رفع آن چاره‌اندیشی و ظرف دو هفته نتیجه آن را اعلام کنند. اگر برای حل مشکلات این روند طی شود مسئله از کار رسانه‌ای، خارج و تبدیل به کار حرفه‌ای و عملی می‌شود. بنابراین هیچ ایرادی ندارد که اگر نماینده‌ای یا فردی مشکلی به نظرش بیاید و به این چهار گروه اعلام کند، چرا که آنها باید جواب فنی بدهند. مترو سعی کرده تمام الزاماتی که برای ایمنی خط و مسافرگیری لازم است را انجام بدهد و از ظرفیت موجود استفاده کند و مابقی ظرفیتش را هم پس از آنکه خطوط تکمیل شد و واگن‌ها وارد شدند، تکمیل کند.

 
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
قیمت طلا ، ارز و سکه
  • ارتباط ضربه به سر و زوال عقل در سنین بالاتر
  • مصرف غذاهای فرآوری شده ریسک سرطان را افزایش می دهد
  • نوشیدنی کتون به کنترل قند خون دیابتی ها کمک می کند
  • هدر رفت منابع تأمین اجتماعی با طرح تحول سلامت
  • هدر رفت منابع تأمین اجتماعی با طرح تحول سلامت
  • ادعای تماس با مسافران هواپیما قبل از سقوط
  • تحرک در بازار مسکن با ابزار لیزینگ
  • تحرک در بازار مسکن با ابزار لیزینگ
  • جبران کسری بودجه با منابع کارگران
  • نخستین فیلم از لحظه یافتن لاشه هواپیما
  • نمایندگان کارخانه سازنده هواپیما امروز به تهران می‌رسند
  • قیمت نفت برنت و آمریکا مخالف هم حرکت کردند
  • نقاط حادثه‌خیز و گلوگاه‌های ترافیکی در اولویت پروژه‌های راهسازی
  • اولویت مدیریت شهری حل معضل ترافیک و آلودگی است
  • هوای تهران سالم است
  • کار انتقال پیکرها را تا قبل از پایان امروز آغاز می کنیم
  • برجام الگوی خوبی از اثرگذاری و تقویت ضریب امنیتی منطقه و جهان است
  • نخستین همایش فرمانداران دولت دوازدهم اسفندماه برگزار می شود
  • فرماندارانی که در محل خدمت خود سکونت نداشته باشند برکنار می شوند
  • لایحه حمایت از کودکان هفته آینده به جلسه علنی مجلس می رود
  • برپایی بیش از 700 بازارچه صنایع دستی در نوروز 97
  • امروز به "کاخ گلستان" نروید
  • دعوا بر سر نفع و ضرر تجارت ترجیحی ایران و ترکیه
  • کاهش ۱۰ درصدی هزینه فاینانس‌ها با ارتقای رتبه اعتباری
  • 35 تن قارچ ترافل بومی به اروپا صادر شد
  • لهستان پیگیر راه‌اندازی خط مستقیم هوایی به ایران
  • ارزش ریال ایران ۲۰درصد افت کرده است
  • قیمت طلا به ۱۳۴۳ دلار رسید
  • عقب نشینی 152 پله ای شاخص بورس
  • غول‌های فناوری در میان با ارزش‌ترین برندهای جهان
  • کمک بلاعوض دولت برای مرمت و بازسازی قنوات
  • تاثیر مصرف نوشابه های گازدار بر قدرت باروری
  • جذب 70 درصدی سهم تسهیلات استان از محل رونق تولید
  • آزمون تعیین صلاحیت کارشناسان فنی شرکت رنا
  • مشاور رییس جمهور جانباختگان حادثه سقوط هواپیما تسلیت گفت
  • حمایت همه جانبه دولت سوئد از گسترش همکاری های سایپادیزل و ولوو تراکس
  • تحقق علم و عمل از ویژگی‌های بارز دانشجویان کارآفرین است
  • تدوین مصوبه جدید برای کنترل تبلیغات مزاحم / برخی خطوط بدون شکایت مسدود می‌شوند!
  • تدوین لوایح پنجگانه حوزه ICT برای ارائه به مجلس
  • اجرای طرح پدافندی مراقبت سندرومیک بیماری‌های واگیر در گیلان
  • مشکل اصلی جوانان از نگاه معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش
  • برگ جدیدی از روابط نفتی ایران و هند
  • خروج ۱۰۰ هزار نفر از پوشش کمیته امداد با تسهیلات بانک ملت
  • قیمت نفت افزایش یافت
  • مشاهده لکه سیاه توسط بالگردهای امدادی در ارتفاعات روستای بیده
  • نمایشگاه نوروزی شاهرود با ۵۰ غرفه برگزار می‌شود
  • ۲۰ رئیس شعب بانک سپه بین برترین‌های سیستم بانکی
  • افخمی : موفقیت های بانک صنعت و معدن حاصل کارگروهی در این بانک است
  • رییس کل بانک مرکزی: بانک ملت همیشه در استفاده از روش های جدید و نوآوری ها پیشرو بوده است
  • بسته پیشنهادی بخش‌خصوصی برای نجات صنعت نساجی مهیا شود