صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

به نقل از شرکت نفت و گاز پارس

واحد آبگیر فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی بزودی به بهره برداری می‌رسد

واحد آبگیر فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی با ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب در ساعت به‌زودی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، فرهاد ایزدجو، مجری فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی اظهار کرد: افزون بر پالایشگاه فازهای ۲۲ تا ۲۴، آب شیرین مورد نیاز سرویس‌های جانبی (یوتلیتی) پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی به منظور انجام فعالیت‌های فرآورشی و تولید گاز تامین می‌شود.
به گفته وی، هم اکنون بخش‌های عمده ای از سرویس‌های جانبی پالایشگاه فازهای ۲۲ تا ۲۴ به منظور تکمیل زنجیره تولید گاز از نخستین ردیف شیرین سازی این فازها آماده بهره برداری شده است.
مجری فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی اظهار کرد: از میان بخش‌های مهم سرویس‌های جانبی، واحد هوای ابزار دقیق، بخار و نیتروژن راه اندازی و به منظور آزمایش و آماده سازی مسیر اولیه تولید( FTP )، بخار و نیتروژن تولیدی در واحدهای مختلف نخستین ردیف شیرین سازی این فازها توزیع شده است.
ردیف نخست تولید گاز شیرین در پالایشگاه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی به عنوان نخستین ردیف تولیدی این فازها، با استفاده از گاز فازهای ۶ تا ۸ تا اواخر زمستان امسال به بهره برداری می رسد.
مجری طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ افزود: در نخستین مرحله بهره برداری از واحدهای شیرین سازی گاز پالایشگاه این فازها، ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه مترمکعب گاز، شیرین سازی و به شبکه سراسری گاز ارسال می شود.
وی درباره بخش فراساحل فازهای ۲۲ تا ۲۴ هم اظهار کرد: عملیات حفاری موقعیت سه سکو از چهار سکوی این فازها تکمیل و پیشرفت ساخت ۲سکوی ۲۲ و ۲۴A در یارد صدرا به ترتیب به ۹۲ و ۸۹,۵ درصد رسیده است.
به گفته ایزدجو، در بخش خطوط لوله دریایی فازهای ۲۲ تا ۲۴ نیز تاکنون خط لوله ۳۲ اینچ فاز نخست این طرح (۲۲ و ۲۴A) تکمیل و با انجام آزمایش‌ای مربوطه آماده بهره برداری شده است، همچنین خط ۱۸ اینچ میانی سکوی اصلی ۲۲ به سکوی اقماری ۲۴A لوله گذاری شده و عملیات تکمیلی آن درحال انجام است.