صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نایب‌رئیس کانون زنان بازرگان ایران خبر داد

همایش ملی زنان و توسعه آذرماه در شیراز برگزار می‌شود

همایش ملی زنان و توسعه با حضور زنان بازرگان ایران، زنان فعال در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در شهر شیراز برگزار می‌شود.
نایب رئیس کانون زنان بازرگان ایران گفت: همایش ملی زنان و توسعه با حضور زنان بازرگان ایران، زنان فعال در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و چهره‌های مطرح ملی در شهر شیراز برگزار می‌شود.
 
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران ,  یلدا راهدار در جلسه کانون زنان بازرگان استان فارس گفت: این همایش نیمه اول آذرماه جاری به مدت دو روز در شیراز برگزار می‌شود که برنامه‌های جنبی نیز برای ارائه توانمندی زنان استان در نظر گرفته‌شده است.
 
راهدار با اشاره به اهداف این همایش افزود: هدف از برگزاری این همایش توانمندسازی بانوان، ارائه راهکارهای حضور موفق زنان در عرصه اقتصاد و معرفی الگوهای موفق در حوزه زنان در این همایش موضوع‌های ویژه‌ای در خصوص مباحث اقتصادی، توسعه‌ای، کارآفرینی زنان ارائه می‌شود.
 
او بابیان اینکه ما در کانون زنان بازرگان ایران و استان فارس، از برنامه‌های زنان کارآفرین در فارس حمایت می‌کنیم گفت: هدف ما ایجاد فضای مناسب برای کسب‌وکار بانوان در جامعه است که در این راستا برنامه‌هایی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در دست اجرا داریم.
 
راهدار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت صندوق قرض‌الحسنه زنان کارآفرین استان تصریح کرد: این صندوق در راستای حمایت از کسب‌وکار بانوان در بحث تأمین منابع مالی تا سقف مشخصی به زنان کارآفرین و بازرگان استان خدمات ارائه می‌کند که فرصت خوبی برای بانوان است.
 
او افزود: مشکل تأمین منابع مالی برای کسب‌وکار در حوزه زنان مختص استان فارس نیست که تلاش ما بر جبران فرصت سوزی‌ها، ایجاد هویت و انگیزه در زنان کارآفرین و بازرگان در سطح جامعه است.
 
رئیس کانون زنان بازرگان استان فارس بیان کرد: امروز عدم وجود نقدینگی مهم‌ترین مسئله در اقتصاد کشور است به‌طوری‌که امکان پرداخت نقدینگی به بنگاه‌های اقتصادی و کسب‌وکارها از طریق بانک‌ها وجود ندارد لذا در حد توان از زنان فعال در بخش اقتصادی حمایت می‌کنیم.
 
راهدار افزود: افزایش زنان آسیب‌دیده و سرپرست خانوار در استان فارس موضوع مهمی است که در این زمینه برنامه‌هایی برای توانمندسازی اقتصادی این زنان در کانون زنان کارآفرین استان در حال تدوین است.
 
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران اضافه کرد: بر این باوریم زنان آسیب‌دیده باید به جایگاه پایداری در بخش اقتصادی دست یابند تا بتوانند مشکلات خود را حل کنند که تلاش می‌کنیم فضای تعامل و انتقال تجربه زنان کارآفرین و بازرگان استان به این زنان ارائه شود.
 
راهدار ادامه داد: برای شناسایی، بررسی و رفع مشکلات زنان کارآفرین و بازرگان استان یکی از رسالت‌های ما در این کانون است به همین دلیل جلسات اتاق فکر این کانون هر دو هفته برگزار می‌شود.
 
او عنوان کرد: در این اتاق فکر مسائلی ازجمله نیازهای زنان کارآفرین استان، راه‌های مدیریت اقتصادی، برندسازی، مهارت‌های کار تیمی و اجتماعی و راه‌های تأمین منابع مالی در جهت بهبود فضای کسب‌وکار زنان مطرح می‌شود.