صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

ربیعی

67 درصد اشتغال ایجاد شده در سال 95 متعلق به زنان بود

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی 67 درصد از اشتغال ایجاد شده در سال 95 را متعلق به زنان دانست و گفت: بررسی ها نشان می دهد که زنان در این سال، شغل های با کیفیت تری نسبت به مردان داشته اند.
 «علی ربیعی» روز سه شنبه در نشست شورای عالی اشتغال کشور در محل این وزارتخانه افزود: از تابستان سال گذشته تا پایان تابستان امسال، بیش از 700 هزار شغل ایجاد شده است که برخی استانها مانند خراسان رضوی عملکرد خوبی در ایجاد اشتغال جدید داشته اند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اشتغال ایجاد شده، در بخش های مختلف اقتصاد از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، خدمات لجستیک و حتی ورزش و سلامت بوده است. 
ربیعی عملکرد اشتغالزایی در سال جاری را قابل قبول دانست و گفت: در پنج ماه نخست امسال 427 هزار و 991 دفترچه اول بیمه صادر شده که با توجه به اینکه به ازای هر شغل رسمی 2 شغل غیررسمی ایجاد می شود، عملکرد اشتغالزایی خوب بوده است. 
به گفته این مقام مسئول، امسال علاوه بر اعتباراتی که از محل منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی در نظر گرفته شده است، 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از بنگاه های متوسط به بالا و 200 هزار میلیارد ریال برای اشتغال فراگیر به تصویب رسیده است. 
وی از مسئولان دستگاه های اجرایی کشور خواست، برای استفاده از همه ظرفیت های اشتغال برنامه ریزی کرد و از هیچ ظرفیتی چشم پوشی نکنند. 
ربیعی به سامانه اشتغال ایرانیان و ضرورت اینکه هر ایرانی باید کد یا شناسه اشتغال داشته باشد، اشاره کرد و گفت: این سامانه به ما امکان می دهد تا ضمن به دست آوردن آمارهای دقیق تر از وضعیت اشتغال و بیکاری از پدیده های فرار مالیاتی و دوشغله بودن نیز جلوگیری کنیم. 
به گزارش ایرنا، بر اساس برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور، در سال 1396 بیکاری باید 0.8 درصد کاهش یابد و 970 هزار شغل جدید ایجاد شود.