صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در ششمین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران رقم خورد

کشف قیمت 3355 ریالی سهام پگاه آذربایجان شرقی

روز جاری در حالی ششمین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران با عرضه 10 درصد از سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی در بازار دوم رقم خورد که با حضور چشمگیر خریداران آنلاین شاهد کشف قیمت سهام این شرکت در سقف قیمتی بودیم.
 امروز دوشنبه 24 مهرماه تعداد 20 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شیر پگاه آذربایجان شرقی با نماد «غپآذر1» به روی تابلو معاملات رفت که با حضور 129 هزار و 460 خریدار، هر سهم این شرکت 3 هزار و 355 ریال کشف قیمت شد و این در حالی است که دامنه قیمتی این عرضه در روش ثبت سفارش از 3 هزار و 50 ریال تا 3 هزار و 355 ریال تعیین شده بود.
در این میان حداکثر تعداد سهامی که هر شخص حقیقی و حقوقی در عرضه اولیه روز جاری مجاز به خرید آن بود 200 سهم اعلام شده که به هر کد معاملاتی 155 سهم تخصیص یافت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی هفتمین شرکت از مجموعه صنایع شیر ایران به شمار می‌رود که وارد بازار سرمایه شده و چهارمین شرکتی است که قدم به معاملات فرابورس ایران گذاشته است. پیش از این بخشی از سهام شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه فارس، پگاه گلستان و پگاه گلپایگان در سال‌های 94 و 95 در فرابورس ایران عرضه اولیه شدند.
مطابق گفته‌های مدیرعامل این شرکت در سی‌اُمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه»، میزان تولیدات «غپاذر» که طیفی از انواع شیر پاستوریزه و استریل، ماست، پنیر، دوغ، خامه، محصولات پودری و شیر فله را دربرمی‌گیرد در 6 ماهه نخست امسال به 47 هزار و 417 تن رسیده در حالی که ظرفیت اسمی و عملی آن به ترتیب حدود 100 و 86 هزار تن است و این موضوع نشان می‌دهد سقف تولیدات شرکت از پیش‌بینی صورت گرفته می‌تواند فراتر رود.
به گفته کریم محمودشایان جمع کل فروش شرکت نیز در سال 95 بیش از یک‌هزار و 848 میلیارد ریال بوده که در عملکرد 6 ماه نخست امسال این رقم یک‌هزار و 291 میلیارد ریال ثبت شده و این در حالی است که برای کل سال 96 جمع کل فروش بیش از 2 هزار و 427 میلیارد ریال برآورد شده است.
لازم به ذکر است، سود هر سهم شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی برای سال 94 و 95 به ترتیب 231 و 267 ریال بوده که این رقم در بودجه سال جاری 332 ریال پیش‌بینی شده است و شرکت توانسته در سه ماهه منتهی به پایان خردادماه 70 ریال معادل 21 درصد از آن را محقق کند.