صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بانوان نقش آفرین مازندران در پشتیبانی دفاع مقدس تجلیل شدند

نقش موثر زنان در حماسه 8 ساله دفاع مقدس در تمامی نقاط کشور از جمله استان شهیدپرور مازندران انکارنشدنی است که ارج نهادن این نقش در قالب برگزاری همایش «زنان پایدار» با یادآوری گوشه ای از حماسه آفرینی های زنان مازندران در پشتیبانی از رزمندگان و دفاع مقدس صورت گرفت.
 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در این همایش که روز دوشنبه در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد، گفت: جامعه کنونی بستر مناسبی برای زندگی یک زن نیست بویژه اگر دارای تفکر آزاد باشد، بنابراین این خود زنان هستند که با تلاش می توانند ترقی کنند.
مریم جمشیدی افزود: بانوان باید مشارکت خود در انجام امور اجرایی و مسئولیت ها را چندبرابر کرده و با اراده ای محکم جایگاه خود را در جامعه تقویت نمایند.
وی ضمن بیان خاطراتی از دهه 60 همزمان با دوران دفاع مقدس گفت: این برای نوجوانان دختر آن زمان فضایی آکنده از ندیدن ها به همراه داشت و علاوه بر آن فرهنگ غنی بویژه در زمینه آموزشی بر جامعه حاکم نبود، اما این شرایط مزیتی نیز به همراه داشت چون موجب شد نوجوانان و جوانان آن دوره تلاش بیشتری برای موفقیت داشته باشند.
جمشیدی افزود: بسیاری از زنانی که امروز در امور اجرایی کشور نقش آفرینی دارند نوجوانان آن دوره اند که فضای حاکم نتوانست ناامیدشان کند و با تلاش به جایگاه های امروزی دست یافتند بنابراین رمز موفقیت در هر زمان و شرایطی امید و تلاش است.
مدیرکل جهادکشاورزی مازندران نیز در این همایش گفت: نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند که در کنار جایگاه ارزشمند و مهم مادری به عنوان نقش و رسالت نخستین یک زن رسالت عدیده ای در عرصه های مختلف توسعه کشور ایفا می کنند.
دلاور حیدرپور با اشاره به اهمیت اعتماد بنفس در پیشرفت بانوان افزود: یکی از ویژگی های دولت دوازدهم قوی تر دیدن نقش بانوان در جامعه و استقبال از واگذاری موقعیت های مدیریتی به آنان در دستگاه های مختلف است.
وی گفت: نیمی از شاغلین جهاد کشاورزی مازندران یعنی حدود 600 نفر زن هستند که از آنان برای جایگاه مدیریتی بخش های مختلف دعوت شد اما گویا به دلیل نداشتن اعتماد بنفس علیرغم نداشتن موانع برای احراز این پست ها ، بیش از 70 درصد از آنان از قبول مسئولیت شانه خالی کردند.
حیدرپور با بیان اینکه ظرفیت استفاده از توان بانوان به دلایل مختلف از جمله مدیریت داخلی خانه، اشتغال روستایی و ارتقای درآمد خانواده ها در جهاد کشاورزی وجود دارد، تاکید کرد: زنان در نقش دهی به خود باید پیش قدم باشند.
مدیرکل جهادکشاورزی مازندران گفت: در راستای رویکرد دولت و دستور استاندار مبنی بر واگذاری نقش بیشتر به بانوان براساس اعلام آمادگی مشارکت در عرصه های توانمندی آماده واگذاری نقش مدیریتی به آنان هستیم.
در پایان این همایش از برخی بانوان نقش آفرین مازندران در حماسه دفاع مقدس تقدیر بعمل آمد.
حضور و همراهی همسران فرماندهان در مناطق مختلف عملیاتی، راه اندازی کاروان های حضرت زینب (س) برای حمایت های پشت جبهه از جمله تهیه و تدارک اجناس و اقلام ضروری رزمندگان، تهیه لباس گرم و ملحفه و غذای گرم تا روحیه دهی برای اعزام همسر و فرزند و تا بزرگ کردن فرزندان محروم از سایه پدر شهید و پرستاری گمنام ازز همسران و فرزندان جانباز را می توان از جمله مهرورزی های زنان مازندرانی در دوران دفاع مقدس برشمرد.