صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر کشور:

سفر اربعین تجلی معرفت زایران امام حسین (ع) است

وزیر کشور با بیان اینکه سفر اربعین تجلی معرفت زایران امام حسین (ع) است، گفت: این سفر در سطح وسیع در رسانه های دنیا انعکاس دارد.
 رحمانی فضلی در همایش فعالان راهپیمایی اربعین اظهار داشت: نزدیک یکسال است که جلسات ستاد برگزار می شود و همه دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع تلاش های زیادی کردند و در حال حاضر تجربه ۳ سال گذشته را داریم و امیدواریم ضعف های سال های قبل مد نظر قرارگیرد. خود بنده چندین جلسه را با دوستان و مسئولان مرتبط اربعین داشتم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،وی تاکید کرد: بحث تعاملات و روابط و مناسبات با عراق، تبلیغات و زیرساخت ها و ... باید مورد توجه قرار گیرد. راهپیمایی اربعین باید تجلی معرفت زایران اباعبدالله باشد. موصوع اربعین چند سالی است که با پوشش وسیع رسانه ای انعکاس دارد و همه افکار و سلایق جهانی را به داوری و قضاوت فرامی خواند. داوری سطحی از اربعین این است که افراد از یک نقطه راه میفتند و به نقطه دیگری می روند و مجموعه اعمال را انجام می دهند. اما وقتی موفق هستیم  که محتوا و معنی صورت را به قضاوت و داوری در عرصه تفکر جهانیان ثبت کنیم.
وی با اشاره به اینکه انسان کامل، تجلی واقعی خداوند متعال در هستی است، گفت: ما پیامبر اکرم را انسان کاملی می دانیم که در واقع مجموعه تفکر، گفتار، رفتار و اعمال او برای ما درس است. ما معتقدیم که همه اعمال و رفتار از مرکز واحدی به نام خدا صادر شده و او خالق است و به بطن و وجود علل همه هستی مسلط است و هرچه در آفرینش بوده در جهت تکمیل چرخه بوده و هرچه انسان نیاز دارد، پروردگار آفریده است.
وزیر کشور اضافه کرد: اندیشه و باور و اصول ائمه اطهار منطبق با فطرت و عقل  و جان و دل ماست و عین آن چیزی است که ما در همه ابعاد اجتماعی اقتصادی و فرهنگی و ... طلب می کنیم. بنابرین در اعمال و رفتاری که در اربعین نشان می دهیم باید الگوی مناسبی باشیم.
وی عنوان کرد: همه رفتارها و کردارها در عصر عاشورا به وقوع پیوست و کل عالم هستی در آن روز به نمایش درآمد و تجلیگاه ویژگی های خوب و بد انسانی روز عاشورا بود.
رحمانی فضلی خطاب به فعالان و دستندرکاران راهپیمایی اربعین گفت: شاهد هستیم که شما با انگیزه و با علاقه و ایمان و با جدیت کار را پیگیری کردید؛  امیدوارم با برنامه ریزی های انجام شده شاهد راهپیمایی با شکوهی باشیم.