صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی:

حمایت بانک صنعت و معدن از بخش های تولیدی در جهت تحقق اهداف اقتصادمقاومتی

یعقوب شیویاری نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاح فولاد میانه قطعا در بخش اشتغالزایی این منطقه اثرات مثبتی خواهد گذاشت و برای تعداد زیادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: تولید آهن اسفنجی از اهداف و چشم اندازهای ملی کشور بوده و با افتتاح این بخش، رونق اقتصادی در بخش آهن و فولاد کشور را شاهد هستیم. همچنین از بانک صنعت و معدن برای ارائه 282 میلیون دلار تسهیلات ارزی نهایت قدردانی را داریم.
شیویاری خاطرنشان کرد: افتتاح این طرح از لحاظ اقتصادی در منطقه و درآمد شهر، استان و مردم آن منطقه بسیار اثرگذار بوده و بازار را رونق خواهد داد و باید برای سودآوری این مجتمع صنعتی یک مدیریت اجرایی قوی وجود داشته باشد تا با بهره برداری از ذوب آهن میانه این مجتمع به یک واحد اقتصادی قوی تبدیل شود .
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: شهرستان میانه در آذربایجان شرقی از لحاظ معادن بسیار غنی است و باید با تسهیلات بانکی از خام فروشی عبور کنیم و مناطق بکر و درآمدزای این منطقه را رونق بخشیم تا به افزایش اشتغال و درآمدزایی منطقه کمک کند.
شیویاری به ضرورت حمایت بانک های تخصصی اشاره کرد و گفت: بانک های تخصصی نظیر بانک کشاورزی در بخش کشاورزی و یا بانک صنعت و معدن در بخش صنعت و معدن باید به صورت اختصاصی تمرکز و تسهیلات دهی کنند که اگر این بانکهای تخصصی حمایت های لازم را از بخش تولید داشته باشند نیازی به بانک های دیگر وجود ندارد.
وی افزود: بانک صنعت و معدن در مرکز استان آذربایجان شرقی و شهرستان های همجوار اقدامات موثری انجام داده است و اگر روند تسهیلات بانکی تسریع شود در رشد اقتصادی منطقه و کشور موثر می باشد.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تاکنون واحدهایی که با تسهیلات بانک صنعت و معدن احیا شده اند در تحقق اقتصاد مقاومتی اثرگذار بوده و اقدامات این بانک قابل تحسین است.