صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی خبر داد:

خراسان رضوی پیشرو در تأمین قیر رایگان مورد نیاز راه‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با جذب ۱۸ هزار تن قیر رایگان از ابتدای امسال تاکنون موفق‌ترین استان کشور بوده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی، ابراهیم نصری در دومین گردهمایی مدیران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون موفق به جذب و دریافت ۱۸ هزار تن قیر رایگان شده است که نسبت به مابقی استان‌های کشور رکورددار است.
وی با تأکید بر اینکه یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌هایی که همه‌ساله در ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور صورت می‌پذیرد تأمین مصالح مورد نیاز برای حفظ و نگهداری از راه‌ها و افزایش ایمنی حمل و نقل و اطمینان خاطر استفاده‌کنندگان از راه است تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری، برای نگه‌داری راه‌ها در کشور، استفاده و بهره‌گیری از قیر یارانه‌ای و همچنین تأمین اعتبارات مورد نیاز از محل منابع استانی در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان کرد: امسال حدود ۷۰ درصد از اعتبارات مربوط به بخش منابع عمومی دولت تأمین شده و مابقی نیز از محل اعتبارات استانی و اسناد خزانه تأمین خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: تخصیص منابع استانی در قالب نقدی و اسناد خزانه ۲۴ میلیارد تومان بوده است.
کرمانی‌نژاد معاون توسعهٔ مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز در این جلسه با اعلام اینکه در کل کشور برای نگهداری و حفاظت از راه‌ها، هشت هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص لازم است گفت: با توجه به اینکه خراسان رضوی تقریباً ده درصد از طول راه‌های استان را دارا است سالانه نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این بخش است.
معاون توسعهٔ مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: یکی از منابعی که می‌توان در جهت خودکفایی اقتصادی عملکرد راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عملیاتی نمود، بحث دریافت مابه‌التفاوت قیمت سوخت از رانندگان خارجی است.
جواد وحدتی فرد معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در این جلسه از اجرای طرح زمستانی و طرح ویژه پایانی ماه صفر خبر داد و گفت: با توجه به مراسم اربعین حسینی و عزیمت بسیاری از هموطنانمان به کشور عراق، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا با توجه به میزان تقاضای زائران، ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان برای ارائه خدمات بهتر به این دسته از زائران به مرزهای غربی و جنوب غربی کشور اعزام شوند.
وحدتی فرد افزود: پس از مراسم اربعین حسینی شاهد حضور زائران بارگاه منور رضوی در عزاداری‌های دههٔ پایانی ماه صفر و شهادت علی ابن موسی‌الرضا می‌باشیم که برای این منظور نیز تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده تا زائران، به ویژه کاروان زائران پیاده با حداقل مشکلات به شهرها و مقاصد خود بازگردند.
در دومین گردهمایی مدیران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی، دو نفر از مدیران شهرستان‌ها از معضلات، مشکلات و دغدغه‌های خود سخن گفتند. در این مراسم در خصوص تخصیص اعتبارات و نحوه اجرای برنامه‌ها و طرح‌های خودکفایی اقتصادی، مباحث اجتماعی، حقوق و دیگر مسائل بحث و تبادل‌نظر شد.