صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در نیمه نخست امسال انجام شد:

ساخت ۹۰ کیلومتر راه روستایی در کردستان

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: ۹۰ کیلومتر از ۱۶۰ کیلومتر برنامه احداث راه‌های روستایی کردستان در نیمه نخست امسال احداث شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، رامین محمودی با بیان اینکه طبق برنامه این اداره تا پایان فصل کاری امسال ۷۰ کیلومتر باقی‌مانده در حال اجراست، افزود: برای اجرای ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی برنامه‌ریزی شده در سال جاری ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده که تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال آن هزینه شده است.
به گفته وی هم‌اکنون میانگین راه‌های آسفالته روستایی کردستان ۴۶ درصد است که اداره کل راه و شهرسازی در نظر دارد با اجرای ۱۲۰۰ کیلومتر دیگر این میزان را به میانگین ۶۶ درصد کشور برساند.
مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: اجرای ۱۲۰۰ کیلومتر راه روستایی جدید نیازمند ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تخصیص این میزان می‌توان طی ۲ سال میانگین کردستان را به میانگین کشوری رساند.
محمودی اضافه کرد: هم‌اکنون ۲۸۰۰ کیلومتر از ۶۱۰۰ کیلومتر استان آسفالته شده که حدود ۶۰۰ کیلومتر آن با هزینه ۲ هزار میلیارد ریالی در دولت یازدهم احداث شده است.
به گفته وی در ابتدای سال ۹۲ میانگین برخورداری روستاهای کردستان از راه آسفالته ۳۶ درصد بوده که خدمات انجام یافته در دولت یازدهم موجب ارتقای ۱۰ درصدی این میزان شده است.
محمودی گفت: هم‌اکنون ۱۱۰۰ کیلومتر راه دسترسی روستایی در مراحل مختلف از جمله احداث، زیرسازی و آسفالت قرار دارد که اتمام سریع آن نیازمند تأمین اعتبارات مورد نیاز آن است.
مدیر ساخت و توسعه راه اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و بارش‌های برف در آینده‌ای نزدیک ادامه داد: هم‌اکنون ۲۰۰ کیلومتر از ۶۱۰۰ کیلومتر راه روستایی کردستان غیرقابل تردد است.
وی افزود: بیشتر راه‌های غیرقابل تردد خاکی و شوسه است که به علت بارندگی غیرقابل تردد می‌شوند یا با مشکلات ترددی مواجه می‌شوند.