صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش:

مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد

در مراسمی که با استقبال پر شور مردم و مسئولان کشوری برگزار شد دکتر انصاری لاری به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش معارفه شد.
 این مراسم با حضور دکتر مونسان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دکترمرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، فریدون همتی استاندار هرمزگان، نمایندگان مجلس استان های هرمزگان و فارس، سفرای کشورهای مختلف، هیاتی از عمان، مسئولان استانداری های هرمزگان و فارس، جمعی از مسئولان نظامی و انتظامی، روسای ادارات و نهادها و ساکنان و فعالان اقتصادی جزیره کیش عصر شنبه 22 مهر در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش،در این مراسم دکتر انصاری لاری مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ایجاد زیر ساخت های مناسب در جزیره کیش گفت: رشد شاخصه های مهم اقتصادی، عمرانی و گردشگری اتفاق خوبی است که در جزیره کیش محقق شده است اما افق های بلند تری را پیش رو داریم و هدف ما گذر از دوران رشد و رسیدن به تحولات موثر و مهم در بخشهای مختلف است.
دکتر انصاری لاری نقش این جزیره زیبا و امن را در رشد و توسعه اقتصادی کشور بسیار موثر خواند و افزود: با  تلاش و کوشش مضاعف و توام شدن عقلانیت و مجاهدت می توانیم به مرتبه خلاقیت و نو آوری برسیم و با یک انگیزه قوی و خواست قلبی، همراه و همدل برای تبدیل کیش به شهر خلاق بکوشیم.  
وی تاکید کرد: از این پس در جزیره کیش به عنوان شهر خلاق همه شهروندان به سهم خود در جهت ارتقاء سطح کیفی فعالیت ها و خدمات می کوشند و انفعال و سکون جایی ندارد.
**دکتر مونسان: استفاده از ظرفیت های کیش با ایجاد تعامل بین سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان میراث فرهنگی
در این مراسم معاون رییس جمهور بر تلاش برای در آمدزایی در صنعت گردشگری با استفاده از تمام مزیت ها و ظرفیت های تاریخی کشور درجهت افزایش میزان ورود گردشگر خارجی تاکید کرد.
معاون رئیس جمهور  راه اندازی و رواج کسب و کارهای کوچک در حوزه گردشگری را با اهمیت دانست و عنوان کرد: عمده گردشگران خارجی کشور، گردشگران فرهنگی هستند که اشتیاق بازدید و اقامت در اماکن تاریخی را دارند. در بسیاری از مناطق، خانه های کرایه ای برای اقامت گردشگران خارجی ایجاد شده که سود آوری خوبی را نصیب این صنعت کرده است.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سازمان منطقه آزاد کیش تعامل خوبی برقرار نشده است گفت: در تلاش هستیم تا با کمک مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از ظرفیت ها و امکانات خوب گردشگری کیش در جهت رونق اقتصادی این منطقه استفاده کنیم.
**دبیر شورایعالی مناطق آزاد: کیش باید با تکمیل ضرفیت ها مقصد گردشگران داخلی و خارجی باشد
مشاور رییس جمهور نیز در این مراسم با اشاره به نقش مدیریتی سازمان های مناطق آزاد گفت: مدیریت مناطق آزاد در حد نظارت، تامین امکانات و بهبود فضای کسب و کار است و ما بقی امور در دست بخش خصوصی است.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، تلفیق سرمایه های داخلی و خارجی، تعامل سرمایه گذاران و مبادله تجربیات داخلی و بین المللی را عامل افزایش توانمندی های داخلی برشمرد و گفت: باید از امکانات بین‌ المللی در کشور استفاده کنیم و تکمیل توانمندی های داخلی با ظرفیت های خارجی باعث شکوفایی کشور می شود.
وی افزود: کیش باید به مقاصد اصلی منطقه‌ای و بین‌ المللی تبدیل و چرخه و زنجیره گردشکری در این جزیره کامل شود و آن چنان قدرت رقابت را در بخش گردشگری افزایش دهیم که مقصد مردم ما و گردشگران خارجی جزیره کیش باشد.
**امام جمعه کیش: رونق اقتصادی کیش در گرو کاهش هزینه های گردشگری
امام جمعه کیش با اشاره به اینکه جزیره کیش بخش اعظمی از مسیرمنتج به توسعه را پشت سر گذاشته است گفت: در این مدت می توان به لحاظ قدرت، دقت و سرعت، توسعه کیش را مورد بررسی قرار داد.
وی افزود: جزیره کیش باید برای دست یابی به رونق به سمت افزایش مراکز اقامتی و گردشگری با هزینه های پایین پیش رود.
دکتر علیدادی ضمن اشاره به اینکه ساکنان کیش باید از مسکن مناسبی برخوردار باشند یاد آور شد: آموزش و پرورش، دانشگاه ها، بازارها و حمل و نقل از بخش هایی است که نیازمند توجه ویژه مسئولان است.
**استاندار هرمزگان: تشکیل شورایی برای بهره گیری از ظرفیت های مناطق آزاد در توسعه شهرهای استان
فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در این مراسم با تشریح نیازهای امروز استان در بهره گیری از ظرفیت های مناطق آزاد موجود در هرمزگان گفت: می توان با تشکیل شورایی از نمایندگان بخش های مدیریتی استان، مناطق آزاد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ظرفیت های موجود در مناطق آزاد کیش و قشم در جهت محرویت زدایی استان هرمزگان بهره برد.
**معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش: کیش پایلوت صنایع با فناوری بالا، دانش بنیان و صادرات محور
دکتر جیرفتی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته جزیره کیش در زمینه توسعه صنایع و جذب سرمایه گذاران صنعتی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است، گفت: اکنون کیش پایلوت صنایع با فناوری بالا، دانش بنیان و صادرات محور است.
وی افزود: ایجاد زیر ساخت های لازم در بخش انرژی و افزایش ظرفیت تولید برق و استحصال آب دریا و ذخیره سازی آب شیرین با هدف ارتقاء سطح رفاه ساکنان و گردشگران، رفع بوی نا مطلوب فاضلاب با احداث تصفیه خانه جدید و افزایش ظرفیت تصفیه قاضلاب شهری، افرایش٤١ درصدی فضای سبز، افزایش ظرفیت پهلو گیری کشتی ها در بندر تجاری کیش از ٥ هزار تنی به ١٥هزار تنی با هدف تکمیل زیر ساخت های توسعه حمل و نقل و گردشگری دریایی، از جمله طرح های اجراشده در 4 سال گذشته در جزیره کیش است.
 وی همچنین ایجاد و تکمیل زیر ساخت های ضروری در بخش گردشگری به عنوان محوراصلی فعالیت های اقتصادی و عمرانی کیش، کسب رکوردهای بی نظیر در زمینه جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، اجرای ٦٩ پروژه بزرگ صنعتی، ایجاد کارگاه های کوچک و زود بازده با هدف رونق فضای کسب و کار، افزایش ظرفیت هتلی با رونق فعالیت بخش خصوصی، اشتغالزایی گسترده در بخش های صنایع، تولید و خدمات، رفع وابستگی منابع مالی سازمان به فروش زمین،  کسب رتبه ممتاز تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در میان مناطق آزاد کشور، ایجاد جاذبه های نوین گردشگری نظیر نخستین هتل روی آب، بزرگترین آبنمای موزیکال دریایی کشور، نخستین تم پارک آبی روباز کشور، توسعه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش، توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی و افزایش 11 درصدی ورود گردشگران  از دیگر اقدامات مهم دولت تدبیر و امید در کیش برشمرد.
وی با اشاره به سیاستهای حمایتی دولت تدبیر وامید در راستای توسعه مناطق آزاد ابراز امیدواری کرد دکتر انصاری لاری در مسئولیت جدید خود موفق بوده و تجارب مدیریتی و توانمندی های وی توسعه بیش از پیش منطقه آزاد کیش را رقم زند.