صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

میت 10 پرو هواوی احتمالا با قلم‌ هوشمند عرضه می‌شود

تصویری توسط ایوان بلس منتشر شده است که به احتمال عرضه گوشی پرچم‌دار میت ۱۰ پرو با قلم‌ هوشمند اشاره می‌کند.
تا چند روز دیگر، سری گوشی‌های پرچم‌دار میت ۱۰ هواوی به صورت رسمی در یک رویداد اختصاصی در آلمان معرفی خواهد شد. شایعات منتشرشده به احتمال رونمایی از سه گوشی از سری میت ۱۰ در ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر ماه) اشاره دارند و میت ۱۰ لایت (Huawei Maimang 6) نیز احتمالاً در تاریخ دیگری معرفی می‏‌شود. با این‌حال اگر شایعه جدید صحت داشته باشد؛ یک مدل از میت ۱۰ با قلم‌ هوشمند عرضه خواهد شد که با قلم‌های لمسی (استایلوس) متفاوت است.
ایوان بلس که معمولا پیش از معرفی رسمی گوشی‌های هوشمند اطلاعاتی از آن‌ها فاش می‏‌کند، به‌تازگی تصویری از میت ۱۰ پرو منتشر کرده است. با اینکه تصویر جدید با تصاویر قبلی تفاوت ندارد، باید گفت که در پس‌زمینه آن یک قلم‌‌ هوشمند دیده می‌شود.
 
اسمارت‌پن (Smartpen) یک قلم بلوتوث است که برای نوشتن روی سطوح واقعی مانند کاغذ کاربرد دارد. این قلم اجازه می‌دهد روی یک برگه واقعی یادداشت کنید و سپس نسخه دیجیتال یادداشت‌هایتان به گوشی‌ هوشمند شما فرستاده خواهد شد. اسمارت‌پن، یک قلم لمسی (استایلوس) نیست و به همین جهت نمی‌توانید از آن روی نمایشگرهای لمسی مانند صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند استفاده کنید. با این توصیف، قلم‌ هوشمند میت ۱۰ پرو کاربردی مانند قلم اس-پن که در سری گلکسی نوت سامسونگ از آن استفاده شده است، نخواهد داشت.
به‌ نظر می‌رسد اسمارت‌پن متشکل از قلم هوشمند و دفترچه Smart Writing Set شرکت مولسکین باشد. به همین جهت ممکن است شرکت هواوی با مولسکین برای میت ۱۰ پرو همکاری کرده باشد. البته، هنوز مشخص نیست که آیا شخصی‌سازی‌‏هایی روی این قلم‌ هوشمند صورت گرفته است که بتواند کاربردهای آن مانند استفاده به عنوان یک قلم لمسی را افزایش دهد یا خیر.
 
میت ۱۰ پرو به عنوان نسخه قدرتمند پرچم‌دار جدید هواوی به نمایشگر ۵.۹۹ اینچی +Full HD با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است. میت ۱۰ پرو با نمایشگر کشیده با نسبت تصویر ۱۸:۹ عرضه خواهد شد و همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌شود، حاشیه‌های نمایشگر بسیار باریک خواهند بود.
 
شرکت هواوی، نسخه «پرو» میت ۱۰ را با دوربین دوگانه عرضه خواهد کرد که شرکت لایکا، لنزهای دوربین اصلی را توسعه داده است. همچنین گمان می‌رود جنس بدنه پشتی میت ۱۰ پرو از شیشه باشد؛ در تصویر تبلیغاتی، بدنه براق پشت گوشی جلب‌ توجه می‌کند و پنل پشتی گوشی دارای انحنا است.
 
 اما گزارش‌ها حاکی هستند که میت ۱۰ احتمالاً فاقد نمایشگر کشیده خواهد بود و مانند نسخه «پرو» از دوربین دوگانه بهره‌مند است. گران‌قیمت‌ترین مدل از سری میت ۱۰، نسخه «پورشه دیزاین» خواهد بود که عرضه آن با فاش شدن فایل‌های فرم‌ور مربوط به یک گوشی با نام «BLA-AL00-porsche-cn» تأیید شده است. این نسخه طرحی مانند میت ۱۰ پرو خواهد داشت و مشخصات سخت‌افزاری مشابهی نیز با نسخه «پرو» پرچم‌دار جدید هواوی دارد. باید منتظر ماند و دید که کدام‌یک از شایعات دو مورد سری میت ۱۰ هواوی در نهایت به واقعیت مبدل خواهد شد.