صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیرکشور:

استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام دژهای نفوذ ناپذیر ایران هستند

سنندج- وزیر کشور با بیان اینکه استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام دژهای مستحکم و نفوذ ناپذیر جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: مردم این مناطق سربازان واقعی اسلام و دفاع از سرزمین ما هستند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی امروز شنبه در مراسم تقدیر ومعارفه استاندار کردستان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزارشد، با بیان اینکه عقب ماندگی کردستان مستلزم جهش است، گفت: دولت، مجلس و مردم در ایجاد این جهش سهم دارند.
وی عنوان کرد: مردم بهترین وبالاترین نقش را می توانند داشته باشند و امیدواریم با حضور استاندراد جدید که فرزند این سرزمین هستند و به خوبی از موضوعات ملی واستانی اطلاع دارند، شاهد تحول دراستان باشیم.
وی با اشاره به اینکه کردستان مام ایران است، بیان کرد: به هیچ وجه حاضر نیسیتم مرزهای که سند بین المللی دارد دچار اغتشاش شود.
وزیرکشور ادامه داد: در درون همین مرزها باید همه مردم با هر نوع اعتقاد و نژاد و مذهب و زبانی در مقابل قانون اساسی برابر و به حقوق خود برسند.
رحمانی فضلی افزود: اگر مرزها دچار اغتشاش شود خواست امریکا ورژیم صهیونیستی محقق شده است و این افتخار نیست که رژیم صهیونیستی که منطقه را به آتش کشانده  است، حامی مسلمانان شود.
وی با اشاره به اینکه ما هم مسائل را حل می کنیم و اجازه نخواهیم داد افرادی که دل در گرو منطقه ندارند در مباحث منطقه دخالت کنند، بیان کرد: استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام  دژهای متسحکم نفوذ ناپذیر ایران هستند و مردم آنها سربازان واقعی اسلام ودفاع از سرزمین ما هستند.
وی با بیان اینکه نمی توان با زبان تهدید با این ممکلت صحبت کرد، گفت: ایران اسلامی هر جا ندای کمک مسلمانان بلند شود در حمایت و پشتیبانی از آنها دریغ نمی کند.
وزیرکشور بر حفظ وحدت وانسجام داخلی و یکپارچگی تحت لوای اسلام و رهبری تاکید کرد و گفت: آنچه موجب پیروزی واستمررا انقلاب بوده باید در این شرایط هم تداوم داشته باشد.
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه محور اصلی تقویت اقتصادی، مردم است، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی نگاه هم به درون و هم بیرون دارد و باید از ظرفیت کشور و اراده مردم برای اجرای آن استفاده کرد.
خاورمیانه را انبار سلاح نکنید
وی اظهارداشت: رهبری فتوا دادند استفاده از سلاح هسته ای حرام است و ما هم هیچ گاه دنبال آن نبوده ونیستیم ولی بهره مندی از مابقی سلاح هاباید مورد توجه باشد.
وی ادامه داد: از فروش میلیاردها دلار اسلحه توسط کشور غیرمشروع و وابسته به امریکا در منطقه باید جلوگیری شود.
وزیر کشور گفت: منطقه خاورمیانه را انبار سلاح نکنید تا ایران مجبور نشود وارد عرصه شود چراکه ما سلاح را برای برقراری صلح می خواهیم و این از اعتقادات دینی ما است در دفاع از آن سخت و پولادین عمل خواهیم کرد.
رحمانی فضلی با بیان اینکه کردستان دروازه ایران است، گفت: مردم استان مدافع فرهنگ و اعتقاد در ایران هستند و در اداره این استان باید از ظرفیت های مردمی با گرایش اعتدالی استفاده شود. در حوزه مدیریت هم کسانی که مشی اعتدالی داشته باشند بکارگیری می شوند.
وی عنوان کرد:  منابع عظیم خصوصی دراین استان وجود دارد و خوشبختانه شرایط جذب سرمایه خارجی فراهم است و در این چند سال گام های خوبی برداشته شده است.
وی بیان کرد: استاندار باید گروهی برای جذب منابع مالی به منظور بکارگیری ظرفیت ها تشکیل دهد.
رحمانی فضلی ادامه داد: کردستان باید محل برگزاری اکثر همایش ها  وسمینارهای ملی باشد. سالی ۵،۶ فیلم سینمایی بسازید که بستر امن استان و شرایط طبیعت و درخشندگی رنگ ها دراستان و موسیقی استان به دنیا نشانداده شود.
وی عنوان کرد: باید ۵۰ درصد از رویکرد تولیدی دراستان به صادرات اختصاص یابد و باید دولت از این مهم حمایت کند.
وی اظهارداشت: رسالتی برای خود در استان کردستان در ارتباط با طرح توسعه استان قائل بودم و پیگیری هم کردم و خواهم کرد و این طرح به کمک نخبگان استان تدوین شده است.
وزیر کشور اضافه کرد: تاکنون چندین جلسه توسعه استان تشکیل شده و مسیر خوبی طی شده که استاندار جدید هم باید در این رابطه با گام های استوار حرکت کند و جلسه بعدی این طرح را در تهران تشکیل خواهیم داد.